Sunday, June 29, 2008

όλα σου τα 'μαθα, μα ξέχασα μία λέξη

Παρευρέθηκα στην παρουσίαση αυτού του βιβλίου, γνώρισα από κοντά τον συγγραφέα, έχω κρύψει μιά όμορφη ευχή με την υπογραφή του στην πρώτη σελίδα, και ομολογώ πως είχα πολύ αγωνία έως ότου το ξεκινήσω γιά το αν θα μου άρεσε ή όχι.
Έχω καιρό, ίσως και χρόνο, να διαβάσω ένα βιβλίο που να μου αρέσει πολύ, κι αυτό συνεχώς σπανίζει.
Υπέθετα περίπου με ποιό τρόπο θα ήταν γραμμένο, ο κ. Δημήτρης Μπουραντάς, αναγνωρισμένος καθηγητής του Μάνατζμεντ και της Ηγεσίας στην Ελλάδα δεν θα μπορούσε παρά να γράψει ένα βιβλίο με την μαθηματική ακρίβεια που τον διακρίνει. Ορθολογιστικά. Ψυχρά. Κάτι σαν επιστημονικό σύγγραμα, ή κάποια πανεπιστημιακή εργασία.
Στά μισά είπα δεν θα το τελειώσω, ως εδώ ήταν το βάσανο μου, αλλά το ξανάπιασα και το κατάφερα διαβάζοντας το ως το τέλος. Δεν μπορώ να το αποκαλέσω μυθιστόρημα.
Λείπει το συναίσθημα και η πλοκή.
Είναι όμως εύπεπτο και διαβάζεται μονορούφι, και τελειώνοντας έχεις γεμίσει γνώσεις, αρκετά εξειδικευμένες θα έλεγα.
Με τον τίτλο, ο οποίος είναι παρμένος από στίχους κάποιου τραγουδιού του Χατζή, καμμία σχέση. Μάλλον προτάθηκε από τους ειδικούς γιά να σπρώξουν το βιβλίο.

Κατά τη δική μου ταπεινή άποψη πάντα, παρ όλο που προβληματίστηκα πολύ να την γράψω . Προτιμώ να αναφέρομαι σε βιβλία που αγαπώ έτσι ώστε η κρητική μου να είναι θετική.
Αλλά και πάλι οποιαδήποτε άποψη δεν είναι υποκειμενική;

29 comments:

  1. Τρεις φίλες μου, πήγαν στην παρουσίαση αυτού του βιβλίου.
    Οι δύο το πήραν και με τις σχετικές αφιερώσεις.
    Η μία το έχει ευαγγέλιο, η άλλη ήθελε να το αφήσει στη μέση.
    'Ελεγα να το διαβάσω αφού τελειώσω "τις σκιές στο περιστύλιο", αλλά μου κέντρισες το ενδιαφέρον και λέω να το αρχίσω τώρα.

    ReplyDelete
  2. @..ντινα..

    περιμενω την αποψη σου..

    καλο βραδυ
    φιλια

    ReplyDelete
  3. Ακόμη και σε μια πανεπιστημιακή εργασία πάντα βάζεις τη δική σου πινελιά.Ποτέ δεν μπορείς να γράψεις ψυχρά και ορθολογιστικά.Και αυτό το ξέρω καλά...
    Μα σε ενα βιβλίο πρέπει να καταθέτεις μέρος της ψυχής σου.Να συμπάσχεις και να ταυτίζεσαι με τον ήρωα σου.Να γίνεσαι εκείνος και να ξεχνάς το δικό σου θέλημα ή τις όποιες επιταγές σου.

    Και μένα τα εύπεπτα και αναλώσιμα βιβλία ποτέ δε μου γουστάριζαν.
    Αρα; Μάλλον δεν θα το διαβάσω.
    Ασε που εμπιστεύομαι την κρίση σου...
    Οσο για τον τίτλο;
    Πιασάρικος και μόνο,ναι;

    Φιλί καληνύχτας...

    υ.γ.Αν ενα βιβλίο δεν με κεντρίσει απ΄την αρχή,τότε...

    ReplyDelete
  4. Αχ, αυτό το βιβλίο μού έφερε ο αδερφός μου από την Ελλάδα για δωράκι. Λέω να το αρχίσω αυτή τη βδομάδα... Θα σου πω εντυπώσεις :)

    ReplyDelete
  5. @..anima..

    για να μην παρεξηγηθω..

    σαφως και εχει την προσωπικη πινελια,οπως ειπα ενος ανθρωπου ο οποιος ειναι καθηγητης του μανατζμεντ και της ηγεσιας,αρα εκει επικεντρωνεται.

    ο συγγραφεας σαφως κατεθεσε την ψυχη του..εγω ομως ως αναγνωστρια δεν καταφερα να ταυτιστω με τους ηρωες..
    κατι αλλο ζητω απο ενα μυθιστορημα..

    ευπεπτο και διαβαζεται μονορουφι ειπα..οχι ευκολο..
    σ αφηνει με γνωσεις επανω στο αντικειμενο που πραγματευεται..

    ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΩ ΖΗΤΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ..

    φιλι

    ReplyDelete
  6. Καλημερα φεγγαρενια μου

    θα ψαξω να διαβασω στο ιντερνετ για το βιβλιο. Τα καλοκαιρια θελω πιο ευπεπτα βιβλια (κατανοητα, οχι βαρια. Χωρις να σημαινει οτι ειναι σαχλα). Θα μπει στην λιστα για τις διακοπες μαζι με του Γιαννη :):)

    Καλη εβδομαδα!!

    ReplyDelete
  7. @..dee dee

    περιμενω να ακουσω την αποψη σου ναι;

    ReplyDelete
  8. Εγώ,φεγγαρένια μου,αν τύχει και πέσει στα χέρια μου θα το διαβάσω,διαφορετικά...:) Πάντως ο τίτλος του βιβλίου,όντως κεντρίζει το ενδιαφέρον!

    φιλάκι γλυκό και μια δροσερή καλημέρα!!!

    ReplyDelete
  9. @..ψυχη μου..

    πραγματι ο τιτλος ηταν πολυ μα πολυ επιτυχημενος..
    πετυχε τον σκοπο του..

    φιλι καλημερας

    ReplyDelete
  10. Νομίζω ότι το βιβλίο είναι πολύ υποκειμενική υπόθεση.
    Και μάλλον, ο καθένας απο μάς, διαβάζοντας ένα βιβλίο, περιμένει κάτι διαφορετικό, απ'τον άλλο, για να καταλήξει άν τού άρεσε ή όχι.
    Οταν είχα διαβάσει το "Η μητέρα του σκύλου" του Μάτεσι, είχα συγκλονιστεί. Το πρότεινα με πάθος σε 4 ανθρώπους και οι εντυπώσεις τους ήταν από μέτριες, μέχρι εντελώς αρνητικές, ή αδιάφορες, ακόμα χειρότερα.
    Το θέμα είναι, τί ζητάς απο το βιβλίο. Εμένα προσωπικά, με "τραβάνε" τα λίγο φευγάτα κι'αυτά που μπορούν να με συγκινήσουν βαθειά.

    ReplyDelete
  11. @..βιολιστη μου..

    τα ιδια γουστα εχουμε..οσο για την μανα του σκυλου εχει ιστορια..

    το διαβασα μια φορα μα μαλλον δεν ημουν σε καλη φαση..
    μετα απο χρονια το ξαναδιαβασα και τρελλαθηκα..μ αρεσε παρα πολυ..

    φιλι

    ReplyDelete
  12. Δεν το ξερω καθολου αλλα θα ηθελα να το διαβασω μετα απο αυτα που αναφερες..

    ReplyDelete
  13. @..entelech..

    μα για να εχεις μια αντικειμενικη αποψη θα πρεπει οπωσδηποτε να το διαβασεις..

    θα μου πεις μετα ε;

    ReplyDelete
  14. Θα κάνω μια προσπάθεια ,γιατί μου κέντρισες την περιέργεια.
    καλό απόγευμα

    ReplyDelete
  15. @..sofia..

    αν θελεις να διαβασεις κατι αυτου του τυπου..

    καλο απογευμα

    ReplyDelete
  16. Δεν το γνωρίζω το βιβλίο δεν ξέρω αν θα το διάβαζα, μάλλον θα το έκανα από περιέργεια, αλλά δεν ξέρω κι εγώ αν θα το τελειώνα. Το αντίθετο με κάθε είδους σχεδόν λογοτεχνικό βιβλίο που το διαβάζω όλο σε ένα ή δύο βράδια. Καλύτερα να με ταίζουν παρά να μου παίρνουν βιβλία ένα πράμα.
    Αλλά και πάλι, βιβλίο είναι κάτι θα έχει να προσφέρει. Ε όσο για τις κριτικές σαφώς και είναι υποκειμενικές αφού είναι αδύνατον να αρέσουν σε όλους όλα.
    Καλό μήνα και φιλιά.

    ReplyDelete
  17. πιστευω οτι διαβαζοντας και κατι που ισως να μην μας αρεσει, κερδιζουμε...
    την χαρα του αντιλογου...

    φιλια...

    ReplyDelete
  18. Φεγγαρενια !!!Παρε μου τηλεφωνο οπωσδηποτε!!!!

    φιλια

    ReplyDelete
  19. @..ilive..

    κι εγω ετσι ειμαι με τα βιβλια..αλλα ζητω να με ταξιδευουν,να ταυτιζομαι με τους ηρωες,να μου εξαπτουν την φαντασια,να εχω μεσα μου μια μικρη αγωνια για την εξελιξη της πλοκης κλπ κλπ

    φιλι

    ReplyDelete
  20. @..βασιλικη..

    ναι βεβαιως, εαν καταφερουμε να το διαβασουμε φυσικα..

    φιλι

    ReplyDelete
  21. Δηλαδή φεγγαραγκαλίτσα μου δεν σου άρεσε;

    Η κολλήτη μου, εντελώς τυχαία το πήρε και ξετρελάθηκε! Τον Μάιο ήταν θυμάμαι... κοιμηθήκαμε στο απίτι της εκείνο το βράδυ και με βασάνιζε όλη νύχτα να μου λέει τι γράφει στο βιβλίο...

    Εκείνη ήταν πολύ ενθουσιασμένη και της εδωσε πολύ ώθηση για το καλύτερο!
    Βέβαια για να λέμε και την πάσα αλήθεια, ο τομέας της και οι σπουδές της ειδικεύονται στον κλάδο του Μπουραντά... οπότε λογικό!!!

    Να σου πω... εγώ εν τέλει αποκοιμήθηκα, αλλά αυτό που μου άρεσε και το θυμάμαι είναι ο τρόπος που μεταχειρίστηκε τους φοιτητές του, ώστε να μην γίνεται φασαρία και το κέρασμα στο κυλικείο είναι δελεαστικό!

    Όσο για τον τίτλο, όταν την ρώτησα ποια λέξη; Το "σ'αγαπώ" ή το "συγνώμη"; Μου ειπε καμία από τις δύο. Κάτι για την μοναξιά όταν φτάνεις στην κορυφή; Αν εσύ κατάλαβες πες μου... γιατί μου έμεινε απορία!

    Υ.Γ. Σε κούρασα απίστευτα πολύ!!!

    ReplyDelete
  22. @..καναρινενια μου..

    θελω τα κειμενα που διαβαζω να με ταξιδευουν..
    να προκαλουν την σκεψη μου,την φαντασια μου,να ψαχνω και να βρισκω..
    κατι το οποιο συμβαινει με ενα αλλο βιβλιο που ξεκινησα αυτες τις μερες..
    περι ορεξεως..

    φιλια πολλα

    ReplyDelete
  23. Να μου πεις ποιο...

    ναι;

    να το διαβάσω κι εγώ!

    Καληνυχτούλα!

    ReplyDelete
  24. Νομιζω ότι για να ενθουσιαστείς με ενα βιβλιο όπως για να ερωτετευτείς πρέπει να είσαι ελέυθερος από οποιαδήποτε σκέψη. Δεν έτυχε να έχω προσδοκία από το περιεχόμενο του βιβλίου όπως δεν έχω προσδοκία και όταν ερωτευομαι θελω μόνο να ζήσω το καλύτερο. Ετσι διάβασα το βιβλίο και το ερωτεύτητα...την πλοκή το μάθημα αυτοηγεσίας την ανωτερότητα των ηρώων.
    Διαβαζοντας το ταυτιστηκα με τους ηρωες και ζουσα ηθοποιός σε καλογυρισμένο σενάριο.Αν το διαβάσετε με αυτό τον τρόπο σίγουρα είναι ευκολότερο και βγάζει πολύ παθος.

    Καλες διακοπές

    Φιλια σε όλους

    ReplyDelete
  25. @..gloria..

    αν και περασαν μερες και το βιβλιο ξεχαστηκε μεσα μου πλεον,ακομη και σαν τιτλος..

    ταυτιζομαι πολυ ευκολα με ηρωες που καταφερνουν να εχουν υποσταση, που ειναι τρισδιαστατοι, που ζουν και αναπνεουν, που δινουν εικονες υπαρξης..

    θελω ενα βιβλιο να μου προσφερει τοσα, ωστε εχοντας το κοκκινο μολυβακι μου στο χερι, να σημειωνω μη χορταινοντας νοηματα και εκφρασεις..

    θελω απο ενα βιβλιο να με εμπνευσει τοσο..οσο να παρω χαρτι και μολυβι,ή εστω τον υπολογιστη μου και να γραψω αραδες απο δικες μου σκεψεις..

    αυτα ζητω εγω..

    χαιρομαι ομως που εσυ το ευχαριστηθηκες οπως λες..
    δεν το απορριπτω το βιβλιο, εαν ηταν ετσι δεν θα εκανα καν την αναρτηση..
    απλα εγω θελω κατι αλλο..

    σ ευχαριστω για την αποψη σου

    ReplyDelete
  26. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου για το βιβλίο του Μπουραντά...κακό δεν το λες, αλλά πολύ ψυχρό, άκαμπτο, ακαδημαϊκό εν τέλει...άσε, που σ' όσους έχουν ασχοληθεί με master κτλ. θυμίζει οικεία κακά...
    Περίμενα κάτι περισσότερο...ακόμη και οι διάλογοι ήταν εντελώς στημένοι, παράλληλοι μονόλογοι, διαλέξεις απο καθ' έδρας, ατέρμονες ρητορίες...
    Κρίμα...πήρε και βραβείο αναγνωστών...θα θελα να ξερα ποιος του τό δωσε!!!

    ReplyDelete
  27. Καμια ιδεα ποια ειναι η λεξη?

    ReplyDelete

ο ψευτοκλέφτης