Wednesday, April 03, 2013

ο Σαούλ




Ο Σαούλ
Δεν είναι δύσκολος άνθρωπος
είναι ο άνθρωπος
για τις δύσκολες ώρες.
Όταν ήμουν τεσσάρων
έδινε μάχη με τις ταξιθέτριες στο Μέγαρο Μουσικής
για να παρακολουθήσω το κονσέρτο.
''Μη τη βλέπετε μικρή''
τους έλεγε
''είναι καλλιεργημένη''.
Εγώ,  φορούσα πασχαλίτσα στα μαλλιά-
κοιτούσα καχύποπτα τις ταξιθέτριες
Ο Σαούλ
καθαρίζει κάθε τόσο τις κουτσουλιές απ΄το μπαλκόνι.
δεν είναι ότι δεν μπορούσα,  όμως
πάντα προσφέρεται να το κάνει.
Ο Σαούλ προσφέρεται.
Ο Σαούλ κάνει ησυχία.
Πολλή ησυχία.
Σπάνια να πει κάτι.
Όταν είμαι μαζί του
νιώθω μόνη.
Όταν δε θέλω ούτε να τον βλέπω,
κλείνεται στο μπάνιο
και φτιάχνει λίστες με βιβλία που είναι καλό να διαβάσω
ή αλλιώς
Βάζει πλαγιότιτλους στα κεφάλαια της ιστορίας
στα οποία πρόκειται να εξεταστώ.
Ο Σαούλ σκοτώνει τα κατσαριδάκια στο σπίτι.
Μου είναι δύσκολο να σκοτώνω τα κατσαριδάκια.
Για τον Σαούλ,  τίποτα σχεδόν
Δεν είναι δύσκολο.
Ο Σαούλ κάνει όλες τις δουλειές που δεν σκέφτομαι.
Πλένει κάθε τόσο την κουρτίνα του μπάνιου
καθαρίζει το ψυγείο από τα σάπια
βάφει τα παπούτσια με κάμελ άχρωμο
τοποθετεί κατά ώψος τα πιάτα στην πιατοθήκη
πετάει τα άχρηστα χαρτιά.
Εγλω,  φοβάμαι να τα πετάξω.
Σκέφτομαι,  κι αν μετά δεν είναι άχρηστα;
Ο Σαούλ κάνει το ξεσκαρτάρισμα στις σκέψεις μου.
Βάζει τις αβεβαιότητες μου στη σειρά,
τις κοιτάζει καλά καλά στα δόντια,
και τις σαπουν'ιζει μια μια
πολύ προσεκτικά.
Αυτό δεν τις κάνει λιγότερο αβεβαιότητες
αλλά με βοηθάει να τις βλέπω
Πιό καθαρά.
Ο Σαούλ είναι η καλή μνήμη.
Δεν είναι όλες οι μνήμες καλές.
Ο Σαούλ μπορεί να λέει ''όχι''
Μπορεί να πει ''παρ΄'ολα αυτά''
Ο Σαούλ μπορεί να φεύγει και να ξανάρχεται.
Ο Σαούλ εννοεί.
Τι άλλο να σας πω για τον Σαούλ.
Δεν είναι δύσκολος άνθρωπος.

Παυλίνα Μάρβιν


3 comments:

  1. Τις ιδιες ακριβως δουλειες ειναι που αποφευγω εγω και η Μαρβιν :):)

    Αραγε ειναι τοσο ευκολο να παραγκωνισουμε την κακη μνημη και να δωσουμε τοσο χωρο στην καλη; Ευχομαι ναι. Αξιζει η προσπαθεια παντως..
    Καλο μεσημερακι :)

    ReplyDelete
  2. Ενα Σαούλ νομίζω χρειάζομαι και εγω!!!
    Καλη μέρα:)

    ReplyDelete
  3. @ dee dee

    ο Σαουλ όμως;;;)




    @ my stickland

    κι εγω παρομοιως :)

    ReplyDelete

τί άλλο να πεις;

  Μπαίνεις σε ένα δωμάτιο και μοιάζει παγωμένο.  Σκουπίδια εδώ κι εκεί,  σκόνη πολύ.  Οι καρέκλες άδειες και οι θεατές ανύπαρκτοι.  Όσο και ...