Sunday, March 24, 2019

Κυριακή πρωί





Κυριακή πρωί.
Τελειώνοντας μια σειρά από αναγκαία,  πεζά πράγματα,  κάθομαι στο παράθυρο.  Μπροστά μου η θάλασσα.  Χαζεύω τον ορίζοντα.  Τα κύμματα έρχονται προς τα εμένα,  άλλοτε ορμητικά κι άλλοτε απαλά σαν μια δύναμη ήρεμη.  Μπορώ να μυρίσω την αλμύρα.

Ένα ποτήρι με το αγαπημένο μου χειροποίητο λικέρ.  Το λιγοστό αλκοόλ μου δίνει μια ελαφριά μέθη.  Οι επιφάνειες λειαίνουν στο φως του ήλιου.  Ένα τηλεφώνημα.  Βλέπω τον αριθμό,  το αγνοώ.  Επιμένει.  Το κουδούνισμα ταράζει τα ήρεμα μου νερά.  Είναι εκείνη.  Μιλάμε για λίγο.  Ελαφρότητα ψεύτικη.  Το ψεύτικο με απωθεί.  Ό,τι κι αν υπογραμμίζει.  Αδυνατώ να συμμεριστώ την χαρά ή την λύπη ενός ανθρώπου που υποκρίνεται.  Έστω κι από φόβο.  Σαφέστατα υπάρχουν προβλήματα. Κλαίει.  Μιζέρια και δάκρυα.  Το έχω δει το έργο πολλές φορές.  Ανασφάλεια που εκτοξεύει επίθεση.  Επίθεση με τη μορφή της ανταγωνιστικότητας.  Ποιανού είναι πιο μεγάλο,  τί!  Ο πνιγμένος από τα μαλλιά σου πιάνεται.  Ανισορροπία.  Χιλιάδες ψυχολόγους να έχεις να σε προσέχουν αν δεν έχεις εσύ τη δυνατότητα να αφουγκραστείς το τι ακριβώς σου συμβαίνει,  τελείωσε.

Είναι άνοιξη.  Οι μανόλιες έχουν γεμίσει θεαματικά λουλούδια.  Οι βερυκοκιές και οι ροδακινιές έχουν βάψει τους κάμπους ροζ.  Ο καθένας μας πορεύεται με το χαρακτήρα του και τις επιλογές του.  Με το κατά πόσο και κατά που του κόβει το μυαλό του.  Όλοι έχουμε δουλέψει για όσα έχουμε,  τίποτα δεν είναι τυχαίο, τίποτα δεν έρχεται σαν δώρο.

Μια πασχαλίτσα,  ο αέρας την φέρνει στο παράθυρο μου,  στροβιλίζεται λίγο, κάθεται στο χέρι μου,  γαργαλάει με τα ποδαράκια της το δέρμα μου,  κάνω να την πιάσω,  φεύγει.  

16 comments:

  1. Είναι άνοιξη, και μου λείπει τόσο μα τόσο η φύση. :)
    Να'σαι καλά!!!

    ReplyDelete
  2. Πόσο μαγική είναι η ενατένιση της θάλασσας. Πόση ευλογία και ανάσες προσφέρει!
    Παρακολούθησα με μια ...κάμερα κάθε σου γραφή και κάθε σου φράση. Κάνε μια ανασκόπηση σε όσα πανέμορφα γράφεις. Οι μικρές φράσεις. Κάθε μία από αυτές παράγει και μια ξεχωριστή εικόνα:
    "Οι μανόλιες έχουν γεμίσει θεαματικά λουλούδια"=Πλάνο
    "Οι βερυκοκιές και οι ροδακινιές έχουν βάψει τους κάμπους ροζ"=Πλάνο
    "Μια πασχαλίτσα, ο αέρας την φέρνει στο παράθυρο μου..."=Πλάνο
    "Χαζεύω τον ορίζοντα. Τα κύμματα έρχονται προς τα εμένα"=Πλάνο

    Κάθε πλάνο και μια ξεχωριστή ομορφιά. Θα μπορούσα να σου απαριθμήσω πάρα πολλά. Ο Λόγος και η γραφή σου είναι ολοζώντανη, σε κάνει σκηνοθέτη πραγματικά.
    Καλή Κυριακή.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλησπέρα Γιάννη μου
      Μόλις ήρθε το ρεύμα και καταφέραμε να ψήσουμε τον μπακαλιάρο μας με το πιο τραγανό κουρκούτι, τί πεζότητα θα μου πεις, αλλά θα σου απαντήσω πως τον φάγαμε και ήταν ένα ποίημα :-)))

      Πάμε τώρα στο κείμενο.
      Πες ότι θέλεις να πεις κάτι που σκέφτεσαι, ή να στείλεις ένα μήνυμα σε κάποιον, θα το στείλεις ξεροσφύρι;
      Δεν θα το διανθίσεις με λίγα λούλουδα, δεν θα του προσθέσεις λίγο χρώμα; Δεν θα του δώσεις λίγη νοστιμιά;
      Έλα πλάκα κάνω..

      Η αλήθεια είναι πως κάποιες φορές προσπαθώ να έχω το πλάνο μου, τις σκέψεις μου και την φιλοσοφία μου, σε μια πχ παράγραφο, καμμιά φορά πετυχαίνει το ταίριαγμα.

      Να είμαστε καλά να γράφουμε κι ας σκάσουν οι ωχθροί μας που λέει κι ο λαός.
      Εμείς τα μηνύματα που θέλουμε τα στέλνουμε.
      Την εσωτερική εκτόνωση την πετυχαίνουμε!

      Τα φιλιά μου, την καλησπέρα μου :-)))

      Delete
    2. Μπακαλιάρο ;;; πωπωπωπωπωπω και τι δεν θάδινα τώρα! αλλά με πειράζει στο αλάτι. Καλή σας χώνεψη.
      Ναι Στέλλα μου, θα συμφωνήσω. Τα μηνύματα που θέλουμε τα περνάμε και αυτό έχει σημασία μαζί με την ψυχική μας εκτόνωση. Να είσαι καλά.

      Delete
  3. Άσε, τόσο μαμαδίστικο, όσο και ανθυγιεινό. Μια φορά, δυό το χρόνο.
    Καλή μας χώνεψη τώρα :-)))

    ReplyDelete
  4. "Χιλιάδες ψυχολόγους να έχεις να σε προσέχουν αν δεν έχεις εσύ τη δυνατότητα να αφουγκραστείς το τι ακριβώς σου συμβαίνει, τελείωσε..." και συνεχίζεις: "Ο καθένας μας πορεύεται με το χαρακτήρα του και τις επιλογές του. Με το κατά πόσο και κατά που του κόβει το μυαλό του. Όλοι έχουμε δουλέψει για όσα έχουμε, τίποτα δεν είναι τυχαίο, τίποτα δεν έρχεται σαν δώρο"...
    Πολλά τα "δώρα" σου σήμερα Στέλλα μου, γιατί όντος υπάρχουν ευλογημένες μέρες, που κανείς συνδέεται με την καρδιά του και "ξέρει" να την ακούσει!
    Πολλά και τα ΑΦιλάκια καρδιάς! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mα και βέβαια είναι δώρα Στεφανία μου, και δεν χρειάζεται μόνο η καρδιά αλλά και το μυαλό για να αφουγκραστούμε τον εαυτό μας και με κάποια λογική. Να γυρίσουμε και να κοιταχτούμε σε ένα νοητό καθρέφτη έτσι ώστε να καταλάβουμε ποιοί είμαστε και πως κινούμαστε. Να μην στρουθοκαμηλίζουμε και να μην θεωρούμε δεδομένο πως οι άλλοι τρώνε κουτόχορτο, γιατί όλο αυτό γυρνάει μπούμερανγκ στον εαυτό μας και μετά αναρωτιόμαστε το μεγάλο ''γιατί''.
      Όλοι έχουμε δουλέψει και έχουμε θυσιάσει κομμάτια μας Στεφανία. Κομμάτια ειλικρίνειας και όχι προσποίησης.
      Η προσποίηση στο μόνο που μας βοηθάει είναι να μοιάζουμε με καραγκιόζηδες.
      Πολλά είπα όμως!
      Ειλικρινή φιλάκια, καλό απόγευμα καλή μου

      Delete
  5. Μια βραδινή καλησπέρα. Διάβασα με ενδιαφέρον το κείμενο και τα σχόλια. Συμφωνώ με τον συνονόματο και καλό γείτονα. Κάθε πρόταση, άλλο πλάνο. Οι λέξεις, σαν να κρατούν εικόνες. Καλή ξεκούραση, Τζοάννα

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλημέρα τώρα πια Ιωάννα μου.
      Σ ευχαριστώ!!!

      Delete
  6. Ελπίζω να μην έρχομαι κι εγώ σαν πρωινό τηλεφώνημα που σου χαλάει την ησυχία.

    Είδα όμως τη φράση που έλεγες, για τη δουλειά που κρύβεται πίσω από , πως τίποτα δεν είναι δώρο και πράγματι, είναι κοντά το άλλο το κείμενο, του κυρ Λι, αδερφάκια. Το καλό είναι πως όταν το καταλαβαίνουμε σε κάθε μας ματιά αυτό, τότε μπορούμε να εκτιμήσουμε πολλαπλάσια αυτά που βλέπουμε και κατά συνέπεια, να γινόμαστε πολύ πιο πλούσιοι (Τα σκίσαμε τα μνημόνια!! :-) )

    Πολλά φιλιά, καλημέρα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Εσύ Διονύση μου μόνο την ησυχία δεν μου χαλάς εκτός κι αν αρχίσεις να κάνεις κακίτσες χαχα που δεν μπορώ να το πιστέψω από ένα άτομο σαν κι εσένα :-)

      Λοιπόν αυτό το γίνουμε πιο πλούσιοι πολύ ωραία συνόδεψε τον πρωινό καφέ μου!
      Χρήμα να ρέει άφθονο και να δω μετά αν θα εκτιμούσαμε τα ίδια πράγματα :-)))
      Αν και θέλω να πιστεύω πως πολλούς από εμάς τα μνημόνια και η κρίση μας έσκαψαν βαθιά όχι μόνο οικονομικά. Μας έκαναν να δούμε τα πράγματα κι από την άλλη τους πλευρά.
      Νομίζω αυτή η άλλη πλευρά χαράχτηκε μέσα μας και δεν θα ξεθώριαζε ούτε με το ρευστό όλου του κόσμου. Όχι;

      Καλημέρα και σε σένα
      χρόνια πολλά!

      Delete
  7. Διαβάζω το κείμενο σου και όπως πάντα οι περιγραφές σου φέρνουν εικόνες,την μια μετά την άλλη.Αυτή που θα κράταγα σίγουρα είναι της θάλασσας.Το απέραντο γαλάζιο από την μια πλευρά και από την άλλη εσυ με ένα ποτήρι με το αγαπημένο σου ποτό.
    Η απόλυτη χαλάρωση από όλα αυτά που μας κουράζουν κάθε μέρα.
    Ότι και να κάνουμε όσους ψυχολόγους και να έχουμε εάν δεν "δουλεύουμε"με τον εαυτό μας δεν κάνουμε τίποτα.
    Είναι απίστευτες μερικές φορές οι στιγμές.Πως διαδέχεται η μία την επόμενη.Σαν ταινία στον κινηματογράφο.
    Αυτή είναι η ζωή μας όμως.Με τις ευχάριστες αλλά και μερικές φορές πολύ δυσάρεστες στιγμές.
    Είναι άνοιξη όμως και εμένα το μυαλό μου ταξιδεύει σε αυτές τις είκονες σου με αυτό το μουσικό θέμα.https://www.youtube.com/watch?v=NmyvMHrZqeM
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=cEzbbc7r4nE


    ReplyDelete
    Replies
    1. Γειά σου Μάριε!
      https://www.youtube.com/watch?v=LuQNYhz9Yrw

      Delete
  8. Αυτή η πασχαλίτσα, μου θύμισε τις στιγμές. Έτσι κι αυτές, κάνεις να τις πιάσεις και φεύγουν.
    Μα κι αυτές, σαν την πασχαλίτσα, είναι πανέμορφες.
    Καλό ξημέρωμα Στέλλα μου :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μα ναι, δεν υπάρχει ομορφότερο ζωύφιο, ούτε πιο επιθυμητό :-)))

      Φιλάκια Μαρίνα

      Delete

ερώτηση

  Έχεις δοκιμάσει να κάνεις κάτι που ως τώρα το θεωρούσες αδύνατο για τα δεδομένα σου και να το φέρεις εις πέρας; Τελικά κερδίζει αυτός που ...