Sunday, July 14, 2019

εθισμοί





Κοίταξε να δεις καλοκαιριάτικα,  πού πάω και μπλέκομαι!
Έχω κάνει φύλλο και φτερό την αναζήτηση της google,  γιατί κάτι μου είπαν και δεν το πίστευα.
Οπότε διάβασα για αυτή την κατάσταση που δεν την ελέγχεις και δεν μπορείς να δώσεις ένα τέλος και λέγεται εθισμός εδώ.

Μετά,  ήθελα να διαβάσω πώς μπορείς να απαλλαγείς από ένα εθισμό.  Πχ καπνίζω πολύ,  πάρα πολύ,  τρία πακέτα την ημέρα (προσωπικά ευτυχώς το έχω κόψει τελείως μα τελείως από το 2013).
Πρέπει λοιπόν να το κόψω επειδή οι ιατρικές μου εξετάσεις ήταν χάλια,  ή επειδή έτσι θέλω βρε παιδί μου,  έχω βάλει ένα ωραίο στοίχημα με τον εαυτό μου ότι μπορώ.
Επισκέπτομαι επίσημους φορείς,  ξεκινάω πλάνα και κανόνες.

Κατεβάζω λοιπόν και διαβάζω μερικές σελίδες από ένα βιβλίο σχετικό στο διαδίκτυο.
Λίγο πολύ,  αυτό που σε βάζουν να κάνεις,  σε επίσημους πάντα φορείς,  είναι να πιστέψεις σε μια ανώτερη δύναμη.  Εδώ,  όπως λέει το βιβλίο χωράνε όλες του είδους οι θρησκείες ακόμη και οι άθεοι.
Ωραία,  συμφωνώ,  είμαι άθεη,  δεν πιστεύω σε κανέναν θεό,  μα για να ξεπεράσω τον εθισμό μου πρέπει να αποκτήσω πίστη,  δλδ να αποκτήσω έναν θεό.  Σωστά;
Κι αυτό είναι όλο (για μένα ακατόρθωτο)!

Το ακατόρθωτο δεν είναι να πιστεύω σε κάτι,  ακόμη και το σύμπαν θα μπορούσε να είναι που μπορεί να συνομωτήσει όπως έλεγε ο Κοέλιο,  το ακατόρθωτο είναι αυτό το κάτι να συμβάλλει στο να ξεφύγω εγώ από τον δικό μου εθισμό.  Να αναθέσω δλδ σ αυτό το κάτι που πιστεύω,  να με βοηθήσει,  να κάνει την δουλειά,  να έχω βοηθό και συνοδοιπόρο.
Και μάλιστα εντύπωση μου έκανε που διάβασα πως με την πίστη χάνεται κάθε ανασφάλεια και κάθε φόβος.

Μα αν ήταν έτσι όλοι οι βαθιά πιστεύοντες κλπ θα ήταν ελεύθεροι από κάθε ανασφάλεια και φόβο.
Ισχύει;

12 comments:

  1. Ποιο το κίνητρο για την εμπλοκή; Ελπίζω όχι κάποιος δυσβάσταχτος εθισμός (σου). Να είσαι Καλά.

    ReplyDelete
  2. Η πίστη Στέλλα μου, είναι στο εαυτό μας, να πιστέψουμε πως ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως όλοι, αν πιστέψουμε στη δύναμη που κουβαλάμε μέσα μας, μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα!
    Με αυτή την πίστη, θεραπεύουμε κάθε εθισμό και για να μη το πάμε και τόσο μακριά, θεραπεύουμε ότι προσωπικά μας κρατά φυλακισμένους ακόμα και σε συνήθειες!
    Μπράβο που έκοψες το τσιγάρο, αυτό δείχνει την εσωτερική σου δύναμη!
    Πώς πάει η μέση;
    ΑΦιλάκια πολλά και χαλαρά! :-)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Στεφανία μου συμφωνώ.
      Αν δεν πιστέψεις στον εαυτό σου κι αν δεν πάρει τη μεγάλη απόφαση ο εαυτός σου ΔΕΝ..
      Μου έκαναν όμως πολύ εντύπωση τα όσα συνάντησα.
      Φαντάζομαι ότι αυτή μέθοδος έχει να κάνει παγκοσμίως, διότι ο τρόπος για να κόψεις κάθε τύπου εθισμό, τσιγάρο, αλκοόλ, φαγητό, ουσίες είναι ο ίδιος.
      Κι αυτό το όλα σε ένα σακούλι με προβληματίζει, όπως και αυτό που είπα ήδη, η πίστη σε μια ανώτερη δύναμη.
      Δύσκολες καταστάσεις και ήρωες όσο τα κατάφεραν με αυτό τον τρόπο και βγήκαν από αυτές!

      Η μέση δεν πονάει αν δεν κάνω βόλτες, οπότε είμαι στα βασικά και ότι προκύψει, ελπίζω να μην επιδεινωθεί.
      Φιλιά πολλά

      Delete
  3. Φίλη μου την λέξη "εθισμό" την έζησα με τον άνδρα μου με το κάπνισμα, ακόμη και η επέμβαση από καρκινώματα στη γλώσσα δεν τον έκαναν να το απαρνηθεί εντελώς απλά κατάφερα να κάνει τον εθισμό του και την άρνηση του να ανεξαρτητοποιηθεί από το πάθος στραφεί στο ηλεκτρονικό. Προσωπικά αν και πήγα σε σχολή με τόσα αγόρια δεν το..κόλλησα ίσως γιατί είμαι από τους χαρακτήρες που δεν μου αρέσει να "εξαρτώμαι" από πάθη. Βέβαια καλό θα ήταν να μπορώ να κόβω τα ..τσιλιμπουρδίσματα στα φαγητά του άνδρα μου παντοτινά και όχι σε..διαστήματα, έτσι όταν χάνω τα κιλά αυτά..επιστρέφουν συντόμως.

    ReplyDelete
    Replies
    1. εθισμός είναι κάτι από τη στιγμή που δεν μπορείς να το βάλεις μέτρο και σε ενοχλεί Αχτίδα μου. Όσον αφορά το φαγητό, αν δεν σε ενοχλεί, τότε γιατί να το σκέφτεσαι. Και η υπερβολή πιστεύω κάποιες φορές χρειάζεται και στο ποτό και στο φαγητό.
      (Να κοίτα που κι εγώ δεν μπορώ να αγιάσω αφού μόλις τώρα μου έφεραν κάτω από τη μύτη μου ένα σουφλέ σοκολάτας. Πόσο αγία είμαι ώστε να πω όχι; )
      Νομίζω λοιπόν, (όχι δεν θα το φάω το σουφλέ), ότι ο εθισμός έχει να κάνει ειδικά με το πως χρησιμοποιείς το κάθε τι. Πχ αν το φαγητό με καλύπτει όταν πεινάω, όλα καλά, αν όμως το χρησιμοποιώ πάρα πολύ συχνά για να νιώθω καλά τότε κάτι συμβαίνει.

      Πάντως εγώ θεωρώ ότι όλα είναι για μας και όλα ακόμη και οι εθισμοί είναι φυσικό σε κάποια στιγμή στη ζωή μας να συμβούν.

      Αυτό που με παραξένεψε είναι ο τρόπος της απεξάρτησης από κάθε είδος εθισμού.
      Όλα τα είδη εθισμού απεξαρτοποιούνται με έναν και μοναδικό τρόπο, ένα είναι το πλάνο, κοινά είναι τα βήματα.
      Στόχος η πίστη κι από και πέρα το πλάνο υπόσχεται απαλλαγή από φόβους κι ανασφάλειες.

      ήρωες για μένα όσοι έχουν καταφέρει τέτοια πράγματα.
      Τους βγάζω το καπέλλο.

      *τα κιλά επιστρέφουν φυσικά αν δεν αλλάξει μόνιμα το πλάνο διατροφής μας!

      :-)))
      φιλιά

      Delete
  4. Εθισμός, εξάρτηση, εμμονικές ιδέες όπως κι αν το πεις Στέλλα μου τα αποτελέσματα είναι τραγικά.
    Επικίνδυνα μονοπάτια αν αποφασίσεις να τα διαβείς. Η ευχαρίστηση είναι η μια όψη του νομίσματος, υπάρχει όμως και η άλλη εξαιρετικά επώδυνη. Μια εξάρτηση που εκμεταλλεύεται τις αδυναμίες και κρατά υποχείριο το άτομο μόνο προβλήματα δημιουργεί.
    Καμιά μάχη, κυρίως με τον εαυτό μας, δεν είναι εύκολη. Ίσως θα έπρεπε να ζούμε με όλες τις στιγμές, καλές και κακές, ίσως με πίστη σαν πνεύμα πραότητας και γαλήνης, κυρίως όμως με πίστη στον εαυτό μας και στη προσπάθεια.
    Μου άρεσε το θέμα
    Φιλιά από μια δροσερή Αθήνα!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σκεφτόμουν Αννίκα μου, πως ένα εξαρτημένο άτομο ίσως δεν έχει εαυτό που να μπορεί να ανταπεξέλθει. Ίσως για αυτό η προτροπή πίστης έχει να κάνει με μια άλλη δύναμη όποια κι αν είναι αυτή. Μέχρι αυτό το άτομο να δει ότι μόνο ο εαυτός του μπορεί να βοηθήσει.

      ένα εξαρτημένο άτομο είναι ένα άρρωστο άτομο, ο εθισμός είναι αρρώστεια!

      Δροσιά και εδώ.
      έχω ξεχάσει το θέμα θάλασσα, μια οι ζημιές στα μέρη που πηγαίνουμε για μπανιο, μια η δροσιά, μια η μέση μου, φοβάμαι ότι κάπως έτσι θα περάσει το καλοκαίρι μου

      Εχθές πήγαμε σε ένα υπέροχο θερινό σινεμά :-)))

      τα φιλιά μου

      Delete
    2. Είναι κάτι νύχτες με φεγγάρι
      μεσ' τα θερινά τα σινεμά
      νύχτες που περνούν, που δεν θα ξαναρθούν
      μ' αγιόκλημα και γιασεμιά

      Υπέροχος Κηλαηδόνης! Υπέροχα τα θερινά σινεμά! Μας λείπουν!
      Τη μέση σου να προσέχεις όλα τα άλλα θα φτιάξουν
      Καλημέρα όμορφη!

      Delete
    3. Καλημέρα Αννίκα μου,
      εδώ έχουμε πολλά θερινά σινεμά, η διάθεση μας λείπει ώρες ώρες :-)))
      Πήγαμε όμως και αν έχεις καιρό να το κάνεις μετά είναι πιο νόστιμο :)

      αγαπημένος ο Κηλαιδόνης
      σ ευχαριστώ για την αφιέρωση σου

      φιλιά πολλά, δροσερά

      υ.γ. όσο μπορώ προσέχω

      Delete
  5. Κοίτα Στέλλα μου.
    Πιστεύω οι συγκεκριμένες οδηγίες είναι αδιέξοδες και ανεδαφικές. Όπως σωστά παρατηρείς, αν ίσχυε αυτή η αποκλειστικότητα της πίστης, κάθε άνθρωπος με μία συγκεκριμένη πίστη, θα ήταν ελεύθερος κάθε εθισμού. Δεν ξέρω. Το βρίσκω νομίζω ανακριβές. Δεν ισχύει.
    Για να αντιμετωπίσεις έναν εθισμό θέλει ισχυρότατο κίνητρο, προσωπικότητα και μέθοδο.
    Αυτό πιστεύω ταπεινά.
    Καλησπέρα κορίτσι μου.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μήπως όμως, λέω μήπως Γιάννη μου το βλέπουμε από έξω και ανάποδα;
      Μήπως δλδ ναι μεν κάποιος πιστός δεν είναι ελεύθερος εθισμού, όμως ο πιστοποιημένος εθισμός χρειάζεται πίστη σε μια δύναμη μέχρι να βρει ο εθισμένος την προσωπική του δύναμη και την πιστη στον εαυτό του;
      Πολύ πιθανό! Τί λες;

      Τα φιλιά μου Γιάννη

      Delete

μια μέρα

  χρόνος τότε που σκοτώναμε το συναίσθημα,  κι ενώ η ψυχή έλεγε ναι,  εμείς επιλέξαμε το όχι νοσταλγία ο τρόπος που σήκωνες ψηλά τα μανίκια ...