Wednesday, November 27, 2019

την επόμενη μέρα της γιορτής





-Τί νόμιζες θα μου ξέφευγες;  της είπα χαριτολογώντας,  κι εκείνη μου ορκιζόταν πως θα μου τηλεφωνούσε σήμερα και πως δεν θα έμεναν τα ''χρόνια της πολλά''  γραμμένα μόνο σε ένα σχόλιο στο facebook.
Η θεία Δ.  που τελευταία την αποκαλώ σκέτο Δ.,  αφού έχουμε μόνο γύρω στα 12 χρόνια μόνο διαφορά.
-Δεν φτιάχνεις μόνο εσύ τούρτες,  κάνω κι εγώ ταρτάκια μου είπε σε κάποια στιγμή στην κουβέντα μας.
Και με τί τα γεμίζεις;  την ρώτησα.
-Ααα εγώ δεν βάζω φρούτα,  βάζω μια λεπτή στρώση μαρμελάδα κι από πάνω γλυκό του κουταλιού,  ό,τι γλυκό έχω.  Συνήθως από διάφορα γλυκά!
Η Δ.,  ζει στην Κρήτη.
Εκεί όπου γεννήθηκε ο πατέρας μου,  κι έφυγε στα 18 του.
Η Δ.  είναι γυναίκα του αδερφού του πατέρα μου,  και η δεύτερη μας συνάντηση,  τόοοτε παλιά,  η πρώτη ήταν στον γάμο τους όπου είχα γίνει και παρανυφάκι,  στην δεύτερη λοιπόν συνάντηση,  που είχαμε πάει οικογενειακώς στην Κρήτη και είχαμε φιλοξενηθεί γύρω στις 20 μέρες στο σπίτι τους,  είχα θυμώσει πάααρα πολύ,  κι αυτός ο θυμός,  έφυγε από μέσα μου μόνο τα τελευταία χρόνια.
Θα σας πω το γιατί.
Τρώγαμε ένα μεσημεράκι,  ενώ πριν λίγο ο ταχυδρόμος είχε φέρει ένα γράμμα.  Το γράμμα ήταν για μένα,  από το αγόρι μου.  Πώς το είχα σκεφτεί και είχα δώσει την ξένη διεύθυνση δεν ξέρω.  Πώς δέχτηκα να μου στείλουν γράμμα σε ξένο σπίτι επίσης δεν ξέρω.  Το μόνο που θυμάμαι ήταν πως ήμουν 16 χρονών,  ίσως αυτό να δικαιολογεί την παρορμητικότα μου.  Ή την αγένεια μου.  Ωστόσο εγώ τότε δεν καταλάβαινα ούτε το ένα ούτε το άλλο.  Απλά ήθελα το γράμμα!
Όμως δεν το πήρα ποτέ στα χέρια μου.
Γιατί το γράμμα το παρέλαβε η θεία Δ. όπως ήταν λογικό αφού ήρθε στο σπίτι της,  αλλά δεν το παρέδωσε στο όνομα του παραλήπτη που ήμουν εγώ.  Βασικά δεν το παρέδωσε σε κανέναν.  Εκείνο το μεσημέρι,  καθώς τρώγαμε,  σηκώθηκε,  και επέστρεψε ανεμίζοντας το γράμμα ανακοινώνοντας την άφιξη του μπροστά σε όλους.
Η μπουκιά που έτρωγα με έπνιξε,  κοκκίνησα,  ντράπηκα και έμεινα παγωτό.
Δεν ειπώθηκε τίποτα άλλο ούτε από εμένα ούτε από κανέναν άλλον.
Μέσα μου όμως άρχισα να πλέκω έναν θυμό,  που έγινε σαν ένα κασκόλ τόσο μακρύ,  που ένωνε την Κρήτη με τη Θεσσαλονίκη κι ακόμη παραπέρα.
Από τότε δεν ξαναπήγα στο νησί.
Οι θείοι έρχονταν που και που κανένα καλοκαιράκι στο σπίτι των γονιών μου.
Μέχρι που πολλά χρόνια μετά,  ήρθαν και όταν ο πατέρας μου αρρώστησε.
Και αυτό μου έκανε πάρα πολύ μεγάλη εντύπωση.  Θετική.
Ένιωθα πως ο πατέρας μου τους αγαπούσε πολύ,  και πως ήταν οι μόνοι άνθρωποι που εμπιστευόταν τόσο πολύ.
Έτσι,  άρχισα να τους εμπιστεύομαι κι εγώ,  και να τους αναζητώ έστω στο τηλέφωνο.  Έτσι,  το κασκόλ του θυμού,  άρχισε σιγά σιγά να ξηλώνεται.  Κι εξαφανίστηκε.
Η θεία Δ.  μετά που χάσαμε τον πατέρα μου,  έγινε σκέτο Δ.
Ένα πολύ πολύ αγαπημένο Δ.
Για αυτό και δεν ήθελα τα χρόνια της πολλά να μείνουν γραμμένα σε ένα σχόλιο της στο facebook,  όσο αγάπη κι αν περιείχαν.
Γιατί από τους πολύ αγαπημένους μου,  θέλω να με χαιδεύει η φωνή τους.


Ίσως να τα θυμήθηκα όλα αυτά,  επειδή πριν λίγο μίλησα μαζί της αλλά κι επειδή εχθές,  θα γιόρταζε μαζί μου,  αν ζούσε κι ο πατέρας μου!





16 comments:

  1. Διάβασα την ανάρτηση σου νωρίς το πρωί περιμένοντας να πάρουμε τα θέματα για την πρόοδο που αρχίζει την άλλη εβδομάδα για τις εξετάσεις.
    Τώρα που γύρισα στο σπίτι άρχισα να γράφω την άποψη μου για το θέμα.Πιστεύω ότι κάποια πράγματα πρέπει να τα αφήνουμε πίσω,απο την στιγμή που θέλουμε και που πιστεύουμε ότι θέλουμε να δώσουμε μια ευκαιρία σε ένα αγαπητό μας πρόσωπο.Πόσο μάλλον όταν είναι και θεία.Και είχε και αγάπη στον πατέρα σου.
    Μακάρι να ήταν έτσι για όλους μας.
    Για μένα μετά που "έφυγε" η μητέρα μου με έχουν ξεχάσει όλοι οι συγγενείς.Δεν ξέρω γιατί.Όσο ζούσε ήταν διαφορετικοί.Μετά χάθηκαν.Χωρις λόγο.

    (Δεν ξέρω εάν είδες το τελευταίο μου μήνυμα στην χθεσινή σου ανάρτηση?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Φίλε μου, ομολογώ πως στενοχωρέθηκα.
      Γιατί να σε έχουν ξεχάσει οι συγγενείς ενώ πριν ήταν διαφορετικοί;
      Μήπως κάτι περίμεναν από εσένα που δεν έγινε;
      Αν τους προσέγγιζες εσύ;
      Εγώ όταν έχω την ανάγκη κάποιου την διεκδικώ.
      Όποτε έχω διεκδικήσει μου έχουν δοθεί πράγματα δεν έχω παράπονο.
      Τώρα άλλοι στην πορεία θα μείνουν κι άλλοι θα φύγουν, είναι αλήθεια.
      Δοκίμασε το, νομίζω δεν θα χάσεις..

      Βεβαίως και είδα το τελευταίο σου μήνυμα, όμως να πω την αλήθεια δεν πρόλαβα να ακούσω όλες τις μουσικές σου επιλογές που πάντα είναι υπέροχες!

      Καλό απόγευμα :)

      Delete
  2. Μου ήρθε στο μυαλό ο αδερφός του πατέρα μου, ο οποίος έγινε λίγο πιο απόμακρος μετά το θάνατο του πατέρα μου, αλλά τον δικαιολογώ, προφανώς δεν το αντέχει να έρχεται σε συχνή επαφή μας, καταλαβαίνεις τί εννοώ!
    Μήπως κάτι τέτοιο συμβαίνει και με τους δικούς σου συγγενείς;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Να σου πω την αλήθεια το περίμενα αυτό.Δεν πειράζει.Θέλω πάντα να κάνει κάποιος κάτι για μένα επειδή το αισθάνεται.Οχι επειδή προσπάθησα εγώ να το πλησιάσω.
      Είμαστε τόσο εύθραυστοι μερικοί άνθρωποι σε τέτοιες στιγμές που θέλουμε συμπαράσταση.
      https://www.youtube.com/watch?v=lB6a-iD6ZOY (Αγαπημένο)

      Delete
    2. Συγγνώμη, αλλά δεν εννοώ να παρακαλέσεις, να πέσεις στα γόνατα, εννοώ να τους πλησιάσεις με όμορφο τρόπο, ίσως πρέπει να τους δώσεις μια ευκαιρία να εκφράσουν αυτό που αισθάνονται, αν περίμενα οι άνθρωποι γύρω μου να αποφασίσουν από μόνοι τους να μου προσφέρουν την τρυφερότητα τους, δεν θα είχα ποτέ κανέναν.
      Δεν είναι λίγο εγωιστικό αυτό το ''Θέλω πάντα να κάνει κάποιος κάτι για μένα επειδή το αισθάνεται.
      Οχι επειδή προσπάθησα εγώ να το πλησιάσω.'';;;

      Delete
  3. Βαθύ και μάλλον πολύπλοκο το θέμα, παρόλο που πιστευω ότι οι ανθρώπινες σχέσεις είναι απλές. (ξέρω, ονειροβατώ!)
    Άλλοτε περιμένεις, άλλοτε πλησιάζεις, πάντα όμως το ερώτημα παραμένει... ως που και ως πότε, αλήθεια ή ψέμματα...
    Χρόνια σου πολλά, να σε προσέχεις!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Για μένα, αν τυχαίνει να με διαβάζεις, οι ανθρώπινες σχέσεις είναι πολύ πολύ περίπλοκες :)

      Σ ευχαριστώ Μαριέλα μου

      Delete
  4. Τελικά είναι κάτι στιγμές που φέρνουν πίσω τις αναμνήσεις μας και τις στιγμές μας. Που ανοίγουν τα κελάρια του νου και της ψυχής και όλα τα ζούμε ξανά σαν κινηματογραφική ταινία.
    Καταλαβαίνω απόλυτα τα αισθήματά σου όσον αφορά αυτό σου το γράμμα. Ένα γράμμα που σου ανήκε και είχες κάθε δικαίωμα σε αυτό. Έφερε το όνομά σου. Δεν θέλω τώρα να κρίνω, εκ των υστέρων, την ενέργεια της Δ. πιστεύω θα είναι αδόκιμο για μια σειρά λόγους.
    Σημασία έχει ότι τώρα είστε ξανά μια μεγάλη και αληθινή αγκαλιά. Αυτό μετράει Στέλλα. Ότι κάθε σύννεφο έφυγε από πάνω σας και ξαστέρωσε η σχέση σας.
    Από τις πιο όμορφες εξομολογήσεις σου η αποψινή και νιώθω ευγνώμων που την μοιράστηκες μαζί μας.
    Σε φιλώ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ναι, αλλά εγώ ήμουν ανήλικη κι εκείνη είχε το ηθικό δίλημα, γιατί έτσι είναι, άνθρωπος του ΠΡΕΠΕΙ. Καθώς πρέπει που λένε!
      Ναι μετράει ότι έστω κι αργά εκτιμήσαμε την σχέση διαφορετικά.
      Σ ευχαριστώ Γιάννη μου

      Delete
  5. Για χρόνια πολλά ήρθα Στέλλα μου και ας είναι με μια μέρα καθυστέρηση γιατί δεν έχω fb να τα στείλω από εκεί!
    Ευχές καρδιάς λοιπόν και από μένα που χρόνια τώρα σε διαβάζω και μαζί σου πολλές φορές αναπολώ καταστάσεις του παρελθόντος που τελικά το μόνο που καταφέρνουν, είναι να σε γνωρίσω καλύτερα!

    ΑΦιλάκια πολύ πολύ γλυκά!

    ΥΓ:Όσο ζει ο μεγάλος μου γιος, δεν θα ξεχνώ αυτή την μέρα γιατί γεννήθηκε του Αγίου Στυλιανού που τυχαίνει να είναι και προστάτης των παιδιών!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Στεφανία,
      χρόνια του πολλά στο γιο σου
      σ ευχαριστώ πολύ πολύ για τις ευχές

      φιλάκια πολλά

      Delete
  6. Στέλλα μου η ζωή μας κυλάει ανάμεσα σε μια καλημέρα και μια καληνύχτα.
    Να ξέρεις πως χαμογελάει σ' εκείνους που άπλωσαν το χέρι για συμφιλίωση. Ανθρώπινα τα λάθη και τα πάθη. Το αντίτιμό τους το λένε συγχώρεση. Ανεκτίμητη αξία!
    Καλό βράδυ! Σε φιλώ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αν δεν συμφιλιωθούμε, θα μείνουμε μόνοι μας κι αυτό δεν το θέλουμε.
      Από την άλλη δεν συμφιλιωνόμαστε για να μη μείνουμε μόνοι, αλλά γιατί το θέλουμε.
      Ωστόσο μερικές καταστάσεις από μόνες τους σε οδηγούν στην συμφιλίωση, οπότε απλά το δέχεσαι.

      Συγχώρεση είναι να καταλαβαίνουμε πως και εμείς, και οι άλλοι μπορούμε να κάνουμε λάθη. Δεν είμαστε τέλειοι σωστά;

      καλό ξημέρωμα κορίτσι μου :)

      Delete
  7. α τώρα κατάλαβα, γιορτή ήταν και όχι γενέθλια! ξανθιά παιδί μου ... άσχετο και συνεχίζω.
    Δεν ξέρω αν ήταν θυμός αυτό που ένιωσες. Πιστεύω πως δεν ήταν λάθος ή απρέπεια η διεύθυνση που έδωσες.
    Στην Κρήτη φτιάχνουν καταπληκτικά γλυκά κουταλιού
    Να σαι καλά χρόνια πολλά :)

    ReplyDelete
  8. Στην Κρήτη φτιάχνουν και ωραίες Σφακανόπιτες!
    Και σαλιγκάρια μπορμπουριαστά :)

    σ ευχαριστώ
    τα φιλιά μου

    ReplyDelete
  9. Στελλα μου βρηκα χρονο και οπως καταλαβες εχω παρει στην σειρα τις αναρτησεις σου που ειναι αληθεια οτι δεν τις προλαβενω ..
    Κανενας μας δεν ειναι τέλειος αλοιμονο τοτε ο κοσμος μας θα ηταν πολύ βαρετος..οτι και να κανουμε ειμαστε εμεις που θα αποφασισουμε τι θελουμε να κανουμε στις σχεσεις με τους αλλους..και ποιο θα ειναι αυτο το συναισθημα που θα μας κανι να νιωθουμε καλά πρωτα με τον εαυτο μας και μετα με τους αλλους..η συγχωρεση ειναι πραγματι ανεκτιμητη αξια...
    Να εισαι καλα οτι και να κανεις..αααα χοχλιους μπουμπουριστους τελειο !!! φιλιαα!!!🎄

    ReplyDelete

σαν ένα φλυτζάνι καφέ

  Το κατάλληλο άτομο είναι σαν να απολαμβάνεις φλυτζάνι με τον αγαπημένο σου καφέ.  Στο πιό όμορφο σερβίτσιο,  στην πιο σωστή δόση,  στην ιδ...