Tuesday, March 31, 2020

έξω από το παράθυρο (μέρα 19η)


"The View from the Studio, Summertime" του Hugo Gren



Θαυμάζω αυτό τον πίνακα,   με τρελαίνει η ιδέα πως θα μπορούσε να ήταν το δικό μου παράθυρο,  η καρέκλα μου,  το τραπέζι με το αγαπημένο μου τραπεζομάντηλο,  το βιβλίο μου,  το ημερολόγιο μου,  η κανάτα με το νερό,  ο καφές μου,  τα λουλούδια στο βάζο που μόλις μάζεψα από τον κήπο μου,  η γάτα μου κάπου να ραχατεύει κι όλο αυτό το λουλουδιασμένο σκηνικό που δεν ξέρεις αν ξεκινάει από το εσωτερικό του δωματίου και επεκτείνεται στον εξωτερικό χώρο της ζωντανής φύσης ή το αντίστροφο.

Παράξενες οι μέρες που διανύουμε σκέφτομαι όσο φουσκώνουν τα ζυμαράκια μου στον πάγκο της κουζίνας,  για το σημερινό ψωμί.  Κάπως σαν να χωνέψαμε το τώρα κι αρχίσαμε να σκεφτόμαστε το μετά.  Όχι ο κόσμος δεν θα γίνει καλύτερος ας μην εθελοτυφλούμε.  Ο κόσμος θα γίνει δυσπρόσιτος και οι δρόμοι δύσβατοι.  Επειδή το χρήμα θα πάει εκεί όπου πάντα πήγαινε και γιατί σ'  αυτό το βωμό θα θυσιαστούμε.  Κι επειδή τα παιδιά μας θα ζήσουν για άλλη μια φορά την έντονη αβεβαιότητα του αύριο.  Ένα αύριο που ίσως θα μοιάζει με εκείνη τη σκοτεινή περίοδο των μνημονίων.  Ποιός ξέρει!

Σκεφτόμουν επίσης πόσο δύσκολο είναι αυτή την εποχή να αλιεύσεις από το μέσα σου ψήγματα αισιοδοξίας.  Δύσκολο αλλά βέβαια όχι αδύνατο.

Μου κάνει εντύπωση,  εγώ όταν λέω ''μένω στο σπίτι'',  μένω πραγματικά στο σπίτι,  πώς γεμίζουν οι λαικές ή συνεχίζονται οι βόλτες στην παραλία.  Η χθεσινή εικόνα της παραλίας με τρόμαξε.  Αλήθεια δεν φοβούνται οι άνθρωποι;  Μονάχα εγώ;  Φτιάχνω ψωμί,  παραγγέλνουμε τηλεφωνικά από το μάρκετ.  Ε δεν θα χαθεί πια ο κόσμος αν δεν διαλέξω εγώ τα μήλα μου. 

Ο καθένας μας βρίσκει τον τρόπο του να κάνει τις δύσκολες στιγμές του όμορφα ανώδυνες.
Εγώ αφήνω εδώ τα σημάδια μου,  διατηρώ τις επαφές μου,  τα τηλεφωνήματα μου,  την διαδικτυακή μου επικοινωνία με όσους και όσα πολύ αγαπώ.  Με όλους όσους και όσα μου χορταίνουν την ψυχή.
Νιώθω μόνο ευγνωμοσύνη!  Ωστόσο υπάρχουν πάντα οι Δευτέρες που θα ξυπνήσω στραβά,  οι Τρίτες που θα χαμογελάω χωρίς λόγο και τα σαββατοκύριακα που είναι μελαγχολικά.

Ίσως τελικά,  τίποτα πέρα από αυτόν τον μικρό σημερινό απολογισμό, να μην ήταν ικανό να έχει αυτό το ειδικό βάρος που έχει το κάθε τί,  όταν αποκτά την ιδιαίτερη του για σένα αξία. 

Α!  να σου πω κι αυτό.  Έχω χάσει τρία κιλάκια από την νέα χρονιά και μετά,  δεν φαντάζεσαι αυτό πόσο με χαροποιεί.  Και ενώ σε δύσκολες καταστάσεις τρώω ψυχαναγκαστικά για κάποιο λόγο δεν θέλω να χαλάσω αυτή την καινούργια χαρά μου.  Είναι ίσως που με κάποιο τρόπο επιτέλους,  μπόρεσα να ξεχωρίσω στο μυαλό μου το ψυχαναγκαστικό από το φυσιολογικό φαγητό.  Καιρός ήταν δεν νομίζεις;

10 comments:

  1. Ξεκινάω ανάποδα:
    Στην ΕΡΤ πέφτει χοντρό κυβερνητικό χέρι. Κόπηκαν συνεντεύξεις με νοσοκομειακούς γιατρούς που ξεβρακώνουν τη γύμνια της δημόσιας υγείας. Υπάρχουν καταγγελίες για άνωθεν παρεμβάσεις. Στέλλα, δεν είναι "αθώος" ο κ. Χαρδαλιάς που μας παριστάνει τον δερβέναγα και κουνάει το δάχτυλο για "ατομική ευθύνη". Δεν δικαιούται να το λέει τη στιγμή που η πολιτειακή ευθύνη κρύβεται στα γκρίζα τους μυαλά. Άντε γιατί πολλά ανεχτήκαμε.

    Πάμε στο επόμενο θετικό: Έχασες κιλά! πολύ καλό. Μακάρι να το έκανα και εγώ.
    Ο Φόβος που αναφέρεις: Εντάξει, κάθε άνθρωπος αντιδρά διαφορετικά, σεβαστό. Όμως η περατζάδα στην παραλία με ενοχλεί αφάνταστα και μένα. Ας πάνε περίπατο στη γειτονιά τους ο κόσμος. Είναι ανάγκη να κατέβει στην παραλία; Το βλέπω και σε μας. Από σήμερα λοιπόν γιοκ.
    Τώρα για το αύριο, ανοίγεις κουβέντα που δεν μπορώ να την κάνω εύκολα γιατί θα σου γράψω κατεβατό και δεν σ΄αρέσει να το διαβάζεις. ΠΟΤΕ στην ιστορία της ανθρωπότητας δεν έμεινε κάτι στάσιμο. Να το ξέρεις. ΠΟΤΕ το "δεν γίνεται τίποτα" δεν φρενάρισε την εξέλιξη, και αυτό να το ξέρεις, που το ξέρεις δηλαδή.
    Άντε κορίτσι μου καλή συνέχεια και ψυχή βαθιά.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γιάννη μου αυτό το τελευταίο με την παρουσιάστρια της εκπομπής της Ερτ1, δεν ισχύει και για αυτό το αφαίρεσα από το κείμενο μου. Συμφωνώ βεβαίως πως το κανάλι είναι ελεγχόμενο και όχι μόνο αυτό.
      Το τί έχουμε Γιάννη και τί δεν έχουμε πάντα το γνωρίζαμε όλοι μας σ αυτή τη χώρα, πολλοί κι από πρώτο χέρι. Στην προκειμένη περίπτωση, έτσι όπως έχουν τα πράγματα, καλά κάνει και κουνάει το δάχτυλο ο Χαρδαλιάς γιατί αν δεν το κουνήσει, αν δεν παρθούν αυστηρά μέτρα δεν θα πετύχουμε αυτό που θέλουμε.
      Ο λαός μας είναι λιγάκι ξέφραγκο αμπέλι, βλέπεις πόσοι τελικά τηρούν το ''μένουμε σπίτι''.

      Για τα κιλά! Ναι ναι πάρα πολύ καλό. Κατ' αρχήν έχω μήνες να νιώσω εκείνη την δυσφορία, εκείνο το ουφ ουφ μετά από γεύμα.

      Λοιπόν σέβομαι την έκφραση σου ''ψυχή βαθιά'', αλλά η ταινία του Παντελή Βούλγαρη δεν μου είχε αρέσει καθόλου, δεν είμαι εγώ για επαναστάσεις παιδί μου :)

      Την αγάπη μου Γιάννη μου
      υπομονή

      Delete
    2. Χαχαχαχαχαχαχαχαχα! Το "Ψυχή βαθειά" είναι έκφραση σύμβολο μιας ολάκερης επανάστασης. Με διαχρονική ισχύ.
      Στέλλα μου κοίτα: Ο κ. Χαρδαλιάς πριν σηκώσει το δάχτυλο καλά θα κάνει να ΠΡΟΣΕΧΕΙ ο ίδιος τι εικόνες περνάει προς τα έξω! Γιατί θα είδες φυσικά τις ωραιότατες σέλφι που τράβηξε με φίλες και φίλους εκεί πάνω στην Ξάνθη ναι; Ένα συγγνώμη τουλάχιστον μας το χρωστά.
      Επίσης. Ακούγεται και διαβάζεται σε σελίδες ότι οι εικόνες της παραλίας της Θεσσαλονίκης ήταν "μαϊμού" Στέλλα μου και πειραγμένες. Τι να υποθέσουμε τώρα ότι ψήνετα ε;
      Τέλος πάντων. Εμείς προσέχουμε πάντως. Φιλιά.

      Delete
    3. Τί γίνεται Γιάννη, τί;

      Delete
  2. 19 ημέρες σίγουρα; Έχω χάσει το λογαριασμό. Να δεις που θα βγαίνουμε έξω μετά και δεν θα μπορούμε να περπατήσουμε ανετα...το έχει ο εγκλεισμός στους 4 τοίχους αυτό.
    Τέλος πάντων, κι εγώ θα ήθελα σαν τον πίνακα να ήταν το δικό σπίτι, το δικο μου δωμάτιο, η δική μου γωνιά προέκταση της φύσης έξω, λέω.
    Όσο για το μετά...οχι δεν θα γίνουμε καλύτεροι. Μάλλον πιο αρπαχτικά θα γίνουμε, πιο πολύ ''όσα ζήσω τώρα'' θα γίνουμε. Έτσι πιστεύω.
    Αλλά ας τελειώσει αυτό και βλέπουμε. Βήμα βήμα τη φορά
    Για τη δημοσιογράφο δεν ξέρω, θα μάθουμε όμως
    Καλησπέρα Στέλλα μου

    ReplyDelete
    Replies
    1. Πιο πολύ του ''όσα ζήσω τώρα'' όμως πώς θα είναι αυτό το τώρα μου λες;
      Θα δείξει.
      Το μόνο σίγουρο είναι ότι πάντα προσαρμοζόμαστε.

      Η δημοσιογράφος κάνει κανονικά την εκπομπή της, όμως ο προβληματισμός μου σήμερα είναι το κλείσιμο της παραλίας. Το βίντεο που έδειξαν στην τιβι με τον υποτιθέμενο πολύ κόσμο δεν είχε πραγματική βάση. Αυτό με βάζει σε σκέψεις.
      Από την άλλη τα όποια μέτρα μας κάνουν να νιώθουμε μια ασφάλεια.

      Καλημερα Άννα Φλό μου
      τα φιλιά μου

      Delete
  3. Δύσκολες ώρες για όλους μας, Στέλλα μου.
    Κι εγώ δεν βγαίνω καθόλου έξω
    Μόνο ο άνδρας μου πάει για ψώνια.
    Να έχουμε έναν να απολυμαίνουμε μετά.
    Αν θα μας γίνει μάθημα όλο αυτό, παίζεται.
    Προς το πιο άγριοι το βλέπω κι εγώ.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά διαδικτυακά και ακίνδυνα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Υπομονή Ρένα μου, πάντα κάποιος θα παίρνει στις πλάτες του τα βάρη της οικογένειας :)

      Αν λέω αν τελειώσει όλο αυτό και ξαναμετρηθούμε και είμαστε εδώ, θα δούμε πολλά. Πιο άγριοι και αντικοινωνικοί, πιο φτωχοί, πιο ανασφαλείς κλπ κλπ

      στέλνω κι από τα δικά μου φιλιά
      :)

      Delete
  4. Η ζωή που βιώνουμε με τα συν και πλην της αμφισβήτησης, της διαμαρτυρίας, της αλήθειας και της παραπλάνησης ίσως φαντάζει πολύ λίγο μπροστά σ’ αυτό που θα κληθούμε ν’ αντιμετωπίσουμε.... μετά.
    Όλες αυτές οι αγωνίες καθημερινά που εξανεμίζουν την κάθε ελπίδα μπροστά σε ένα χαώδη και ανασφαλή κόσμο δεν ξέρω πόσο ίδιους θα μας αφήσουν.
    Αρνούμαι να δω τηλεόραση, αρνούμαι να πιστέψω τα νούμερα, αρνούμαι να κάνω σχέδια. Δεν αναγνωρίζω πια τον εαυτό μου. Έγινα καχύποπτη, πικρόχολη, λιγόστεψαν οι αντοχές μου, συγκινούμαι εύκολα.
    Φοβάμαι ή γερνάω, ψάχνω την ανάσα και την δύναμη ν’ αντιμετωπίσω το φόβο, την αναλγησία των μεγάλων συμφερόντων που προκαλούν εφιάλτες και κοινωνικά αδιέξοδα. Η συνύπαρξη με τον φόβο με σκοτώνει κι ας ξέρω πως έχω χρέος να σταθώ όρθια.

    Γιάννη, αντικατοπτρισμός από έναν τεράστιο καθρέφτη είναι η ιστορία. Πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που θα φροντίζουν να μην το ξεχνάμε.

    Σας φιλώ καλό βράδυ!

    ReplyDelete
  5. Θα έλεγα πως μια αιτία είναι η ηλικία, άλλο στα 20 Αννίκα μου και στα 30 και άλλο στην ηλικία που είμαστε όσον αφορά τα σχέδια αλλά δεν συμφωνώ διότι μια ολόκληρη δεκαετία τα μπατσάκια, η πίεση που υποστήκαμε νομίζω μας έκοψαν κάθε φόρα.
    Και να λοιπόν τώρα όλο αυτό.
    Αλλά προσωπικά παραμένω αισιόδοξη.
    Ότι μια μέρα θα ξημερώσει και θα είναι πιο φωτεινή. Τουλάχιστον για τα παιδιά μας αν εμείς το αφήσαμε πίσω μας το παιχνίδι.

    καλημέρα Αννίκα μου

    ReplyDelete

ερώτηση

  Έχεις δοκιμάσει να κάνεις κάτι που ως τώρα το θεωρούσες αδύνατο για τα δεδομένα σου και να το φέρεις εις πέρας; Τελικά κερδίζει αυτός που ...