Saturday, January 16, 2021

του Σαββάτου (drama queen)


 

 Γουίνι: Τι μέρα είναι; 

Γουρουνάκι: Είναι σήμερα. 

Γουίνι: Είναι η αγαπημένη μου μέρα..!

Αυτό θα πω κι αυτό θα μου επιβάλλω να σκέφτομαι.  Σήμερα χιονίζει,  δεν το αγαπώ το χιόνι μα σήμερα είναι η αγαπημένη μου μέρα!  Την αγαπώ επειδή είναι Σάββατο κι επειδή κάποτε βγαίναμε το πρωί, παγώναμε τέτοια εποχή ως το μεδούλι  και ξεπαγώναμε σα μπακαλιάροι σε κάποιο ζεστό καφέ.  Καθισμένοι σε όμορφες βιενέζικες καρέκλες,  χαζολογούσαμε,  μιλούσαμε για τον τάδε ή τον δείνα,  στο μαρμάρινο τραπεζάκι υπήρχαν δυό κανάτες γεμάτες με καφέ φίλτρου,  πίναμε,  ζητούσαμε έξτρα γάλα ή λίγο περισσότερη ζάχαρη,  από την σκούρη καστανή σας παρακαλώ.  Παίρναμε στα χέρια μας τον ''εξώστη''  και ψάχναμε τα σινεμά.  Ανελλιπώς θα παρακολουθούσαμε κάποια ταινία το βραδάκι,  μα είχε και φοβερές ταινίες εκείνα τα χρόνια αλλά κι εμείς απεριόριστη υπομονή που καθόμασταν ένα ολόκληρο δίωρο στην καρέκλα που δεν ήταν πάντα και τόσο αναπαυτική.

Αρκούμαι στο ότι ''σήμερα είναι η αγαπημένη μου μέρα''.  Δεν θα σκεφτώ για την θλίψη που φλερτάρει μαζί μου,  για τις μέρες αυτού του δίμηνου που δείχνουν πάντα λίγο πιο δύσκολες από τις άλλες,  τα τελευταία πέντε χρόνια ακόμη περισσότερο. Οι προσπάθειες που κάνω με κρατούν στην επιφάνεια.  Οι ευγνωμοσύνες μου,  έχω αυτό,  έχω εκείνο,  πως ξύπνησα και σήμερα,  πως βλέπω και πάλι χιόνι,  πως το πρωινό μου φαγητό είναι ολόκληρη τελετουργία,  πως είμαι όρθια και ολόκληρη,  πως έχω ακόμη τα χριστουγεννιάτικα μου και ταιριάζουν με τον καιρό,  πως έχω ένα καινούργιο βιβλίο που μου στάλθηκε από βιβλιοπωλείο της Αθήνας αλλά κι ένα ακόμη που θα το αγοράσω σε δυό μέρες από βιβλιοπωλείο της πόλης μου που εγώ τουλάχιστον μέχρι τώρα δεν γνώριζα.  Που σκεφτόμουν πως θα μπορούσα να αντικαταστήσω τον παλιό καλό κινηματογράφο με ένα καλό καινούργιο βιβλίο.  Που έχω παρέα για να το συζητήσω το βιβλίο.  Που έχω παρέα για ατέλειωτες κουβέντες περί αυτογνωσίας.  Που έχω χάσει έντεκα ολόκληρα κιλά κι έχω ξεχάσει κι όλας τις δυσκολίες που μου προκαλούσαν.  Που μπορώ να χαζεύω τα άστρα τις νύχτες και τις ανατολές όταν ξυπνήσω.  Που αυτή την εποχή από την βεράντα μου βλέπω εξαιρετικά ηλιοβασιλέμματα αλλά και τον χιονισμένο όλυμπο που φαίνεται σαν από τηλεφακό.  Που έχω απαλλαγεί από όλους τους τοξικούς ανθρώπους της ζωής μου και νιώθω ελεύθερα και ευχάριστα.  Που ακόμη ζυμώνω το ψωμί μου με αλεύρι ολικής.  Που υπάρχει ακόμη αυτό το blog και βγάζω τα εσώψυχα μου.  Που με αφήνει αδιάφορη το ποιός το διαβάζει.  Η νόστιμη κοτόσουπα που μαγείρεψα εχθές.  

Μεταξύ μας,  νομίζω πως έχω ένα κάτι τις στο dna μου που θέλει να δημιουργεί ατμόσφαιρα θλίψης ακόμη και όταν όλα είναι καλά.  Αλλά πάλι αν δεν ήταν κι αυτό το κάτι πόσα θα έχανα εγώ μια που τίποτα δεν θα με έσπρωχνε προς τα εκεί;  Άρα όλα έχουν ένα σκοπό που γίνονται!  Και θέλω να πιστεύω πως αυτός ο σκοπός είναι καλός.

8 comments:

  1. Όλα έχουν όντως ένα σκοπό.
    Πόσο χαίρομαι που κρατιέσαι από τις ευλογίες της ζωής σου. Αυτό πρέπει να κάνουμε όλοι.
    Γιατί η θλίψη, έρχεται παρέα με τον εγκλεισμό και μας φλερτάρει όλους.
    Καλή συνέχεια Στέλλα μου στο Σάββατο σου.
    Σε φιλώ γλυκά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Από πολλά κρατιέμαι αλλά εμένα και μόνο το ρήμα ''κρατιέμαι'' μου λέει πως κάτι κάνω λάθος.
      Δεν μου αρκεί Μαρίνα όσο παράξενο κι αν φαίνεται αυτό.
      Ωφουυ ο εγκλεισμός, θα τελειώσουν όλα μια μέρα αισίως και θα νιώθουμε σαν τυφλόμυγες για ομαδικά θεατρικά θα είμαστε. Θραύση θα κάνουν :)

      καλό σ/κ Μαρίνα
      σε φιλώ

      Delete
  2. Εγώ Στέλλα μου βλέπω πολύ, μα πολύν θετικά πράγματα στη ζωή και στην καθημερινή σου πρακτική. Βλέπω βήματα, στόχους, στιγμές, ομορφιές. Και ας λες εσύ. Αυτά σε γεμίζουν. Και μια ακόμα χαρά που έρχεσαι εδώ και τα μοιράζεσαι με φίλους, στο αγαπημένο σου δικτυακό σπιτικό που είναι και δικό μας.
    Και σε ευχαριστούμε για αυτό.
    Ναι, κάπου υπάρχει μια αιτία για πολλά. Και ας ελπίσουμε αυτό το αιτιατό να κρύβει καλό σκοπό καθώς λες.
    Την καλησπέρα μου Στέλλα μου.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν έχω παράπονο Γιάννη διαθέτω από όλα και επιπλέω. Αλλά εγώ θέλω απλωτές. Η καρδιά μου κι η ψυχή μου δηλαδή. Αυτές οι δύο κυρίες του εαυτού μου είναι υπεύθυνες για όλα :)

      καλό βράδυ
      φιλιά

      Delete
  3. Οι καιροί είναι όντως δύσκολοι, Φεγγαρένια. Αλλά διάβασα τόσα θετικά πράγματα στο σημερινό σου.
    Όσο για τη θλίψη...δυστυχώς διαπίστωσα πως είναι μόνιμη συντροφιά κάθε σκεπτόμενου άνθρώπου.
    (όχι ότι όσα περνάμε δε δημιουργούν κατάθλιψη ακόμη και στους πιο αισιόδοξους...)

    ReplyDelete
  4. Eυγνωμονώ τη θλίψη σου που σε ωθεί να γράφεις τόσο όμορφα κείμενα.
    Συνέχισε να "θλίβεσαι" ψαροματάκι μου. Ίσως κι αυτό να είναι μια κάποια λύση.
    Σε φιλώ πεντάγλυκα!!

    ReplyDelete
  5. Μπορεί η ώρα του καφέ και η γεύση ενός μικρού μπισκότου είναι αφορμή να ξεπεράσω τη θλίψη μου και να σου γράψω. Είναι απ' τις ώρες που ο μηχανισμός του μυαλού ανασύρει κάποιες σκέψεις-μη φανταστείς τίποτα σπουδαίο δηλαδή- γιατί κάποιες ώρες, μέρες ούτε τη σκέψη μου αντέχω, ούτε καν τη φωνή μου. Άρα να παρηγοριέμαι πως δεν είμαι η μόνη. Τελευταία εγώ κι αυτή (η θλίψη) γίναμε αυτοκόλλητες. Και θέλω να πιστεύω-σε αντίθεση με σένα- πως όλα για κανένα καλό δεν γίνονται. Απλά το δέχομαι και αφήνω τις μέρες να περνούν.Θα περάσει...κι αυτό.
    Καλό βράδυ!

    ReplyDelete
  6. Είναι υπέροχο ο άνθρωπος να σέβεται και να αγκαλιάζει τη θλίψη του! Μαλακώνει τη ψυχή και καλλιεργεί την ευαισθησία του! Η Χαρά μπορεί να δίνει ύψος, μα η θλίψη δίνει βάθος.. και τέτοιο όμορφο κείμενο μόνο μέσα από βαθύ συναίσθημα μπορεί να γραφτεί! Υπέροχο κείμενο!! Σε ευχαριστώ!!

    ReplyDelete

ερώτηση

  Έχεις δοκιμάσει να κάνεις κάτι που ως τώρα το θεωρούσες αδύνατο για τα δεδομένα σου και να το φέρεις εις πέρας; Τελικά κερδίζει αυτός που ...