Tuesday, June 30, 2020

πότε περνούν





Είχαμε μια κουβέντα νωρίς το πρωί για ένα πρόσφατο θέμα που εγώ έπρεπε να θυμηθώ και να αναφέρω πότε τελευταία φορά στο παρελθόν είχε επαναληφθεί.
Έτσι στο μυαλό μου έτρεξαν ταχύτατα τα δύο προηγούμενα χρόνια,  το γεγονός εν τέλει είχε επαναληφθεί  Σεπτέμβρη με Οκτώβρη του 2018,  και μου φάνηκε τόσο πρόσφατο,  σαν χθες,  αλλά στην πραγματικότητα ήταν τόσο μα τόσο μακρινό,  πότε περνούν τα χρόνια..  πότε περνούν..  περνούν..

Έτσι τέλειωσε και φεύγει κι ο φετινός Ιούνης,  όπως φεύγει κάθε Ιούνης που με την γλύκα του σε κάνει να τον πεθυμείς τόσο, ώστε να μην καταφέρνεις ποτέ να τον χορτάσεις..  κι ας μην ήταν όσο βαθιά μπλε θα ήθελα,  κι ας μην είχε μέσα του εσένα κι ας παρέμειναν ανεκπλήρωτες οι μεγάλες επιθυμίες!



αλληλεπίδραση





Θα έρθει κάποτε η στιγμή,  που τα αγκάθια που ξεστομίζουν οι άνθρωποι θα τα βλέπω σαν λουλούδια.
Ίσως τότε μπορέσω και να τους αγαπήσω!



Sunday, June 28, 2020

εγκατελειμμένα σπίτια





Αυτά τα μικρά,  φτωχικά,  εγκατελειμμένα σπίτια στο χωριό,  που είναι τόσο άδεια μα συγχρόνως τόσο φορτωμένα από μνήμες χρόνων παιδικών και εφηβικών,  μασκαρεμένα πρόσωπα,  πληγωμένα γόνατα,  κίτρινα και καρώ παντελόνια,  γιαγιάδες με μαύρα ρούχα,  κοντά στον έναν αιώνα ζωής που περίμεναν υπομονετικά,  καθισμένες  στα μπαλκόνια τις κυριακάτικες επισκέψεις,  με τους χορταριασμένους τωρινούς κήπους που άλλοτε έσφιζαν από τριανταφυλλιές που τα πέταλα τους έδεναν με ζάχαρη και γίνονταν γλυκό στο βάζο για να υποδεχτεί τον κάθε μουσαφίρη,  από σκουλαρικιές και πασχαλιές και βασιλικούς και κρίνους.

Αυτά τα σπίτια πόσα θα είχαν να πουν αν είχαν στόμα να μιλήσουν για τους ιδιοκτήτες τους,  για τα παιδιά τους,  για τα παιδιά των παιδιών κι ακόμη για τα δισέγγονα που έπαιξαν με το χώμα στις αυλές κάτω από τη σκιά της ακακίας.

Για τις ομορφιές,  τις καλωσύνες,  τα μαγειρέματα,  τα ξεσκονίσματα,  το πλύσιμο των κουρτινών,  τα παλιά έπιπλα,  τις ίντριγκες,  τα μαλώματα,  τους ανταγωνισμούς,  το αλληλοφάγωμα,  την πονηριά,  τις ζήλειες.

Για τα γέλια που γέμιζαν κάθε χαραμάδα,  έτρεχαν στους τοίχους,  χώνονταν στις υδροροές κι έφταναν ψηλά και κάλυπταν όλη την κεραμμυδοσκεπή.

Για τις αρρώστειες που μοιραία το επισκέφτηκαν κι έφεραν θανάτους και απώλειες,  για τους όποιους ανθρώπους του που πέρασαν,  στάθηκαν κι έφυγαν δείχνοντας μας την αναντικατάστατη μοναδικότητα του τόπου,  του χρόνου,  των στιγμών.

Σπίτια που έμειναν μόνα από κληρονόμους ανίκανους να τα εκτιμήσουν κυρίως και να τα συντηρήσουν,  από απογόνους ανίκανους να διαχειριστούν τα μικρά του πάγια έξοδα,  πόσο μάλλον τα μεγάλα.

Σπίτια που τις νύχτες,  πολλοί τα ακούν,  βουτηγμένα στο σκοτάδι,  να κλαίνε γοερά!





  

Saturday, June 27, 2020

χωρίς τίτλο






Μιλούσα εχθές με φίλη που ζει στην Αθήνα,  και της έλεγα πόσο τυχερή είναι που πχ σε 4 ωρίτσες μπορεί να βρεθεί στην Πάρο.
Επίσης της έλεγα πόσο αγαπώ την Αθήνα και πόσο όταν την επισκέπτομαι θαμπώνομαι,  με κάνει να νιώθω βλέποντας τα αξιοθέατα ή τα μαγαζιά πως ο κόσμος μας έχει λεφτά.

Σαφώς και δεν έχουν όλοι την οικονομική άνεση,  όπως και στην πόλη μου στην οποία όμως ό,τι κοιτάξω είναι κάτω του μετρίου,  κι η απέραντη παραλία μπορεί να δίνει μια γραφική εικόνα σε έναν ξένο,  ή ακόμη και σε μας όμως τίποτα δεν υπάρχει που να σε κάνει να νιώθεις την έννοια της μεγαλούπολης,  του πληθωρικού,  του επιβλητικού,  του εύρωστου,  του τόπου όπου γίνονται πράγματα.






Friday, June 26, 2020

χρειάζομαι





Πώς γίνεται οι άνθρωποι που έχουν ξεφύγει [?] από τα ''πρέπει'' να μην νιώθουν ικανοποιημένοι;
Δεν υποτίθεται πως έχουν κάνει αυτό που θέλουν;

Μήπως σε άλλο πλανήτη κινείται το ''θέλω'' και σε άλλο το ''χρειάζομαι'';



Thursday, June 25, 2020

στρες





Κάθε ηλικία έχει τις δικές της αγωνίες και τους δικούς της προβληματισμούς,  μετά από έντονο στρες ωστόσο πάντα το ήθελα,  όχι απλά να γευτώ κάτι σοκολατένιο,  αλλά να κάνω μπάνιο μέσα σε αυτό!



δύο στόματα





Αναζητώντας λίγη από την μαγεία των χριστουγέννων που την χρειάζομαι τόσο πολύ μέσα στο κατακαλόκαιρο,  ήμουν προετοιμασμένη να γράψω πόσο πια μου φαίνεται βουνό,  το να κάνω κουβέντα,  συζήτηση,  να πω την άποψη μου και να μεταφέρω κομμάτια της σκέψης μου και της ζωής μου σε έναν άλλο άνθρωπο,  πέρα από τους τέσσερις πολύ κοντινούς μου ανθρώπους που περιβάλλουν την καθημερινότητα μου.

Είναι η κοινωνικότητα που λείπει,  η αίσθηση πως σε κανέναν δεν ενδιαφέρει αυτό κι αυτό,  οι άστοχες αντιδράσεις των άλλων,  και κυρίως ότι ο κάθε άνθρωπος που συναντώ νιώθω να διαθέτει δύο στόματα και ένα αφτί,  πράγμα που με κάνει περισσότερο να θέλω να πω στα γρήγορα αντίο,  παρά να το υποστώ.





σ' αυτόν που είχε τον Βυσσινόκηπο

Θα ήθελα πολύ να έχω στην κατοχή μου,  μία από τις ζωγραφιές σου. Ήσουν ένα γλυκό,  αυτόφωτο πλάσμα. Κάπου άκουσα πως αυτό το τραγούδι σου ά...