Friday, November 01, 2019

το κορίτσι πίσω από το παράθυρο





Από χθες βρέχει.  Ο Οκτώβρης παίρνει μαζί του δικαιωματικά και τα τελευταία υπολείματα ενός ατέλειωτου καλοκαιριού.
Ώριμο φθινόπωρο πια.
Το δωμάτιο μου είναι σκοτεινό μα δε ανάβω φως.
Πλησιάζω στο παράθυρο και από τη χαραμάδα που αφήνουν οι ενώσεις από τις κουρτίνες κοιτάζω το διαμέρισμα σου.  Ακριβώς εκείνο το δευτερόλεπτο,  ανάβει το φωτιστικό στο κεντρικό δωμάτιο του σπιτιού σου.  Απορώ γιατί συνήθως,  αυτή την ώρα βρίσκεσαι στη δουλειά σου.   Φοράς ακόμη την ζακέτα σου και έχεις κρεμασμένη στον ώμο σου την τσάντα σου,  όταν πλησιάζεις στο παράθυρο σου.  Δεν θυμάμαι ποτέ,  από τότε που έγινες η νέα μου γειτόνισσα,  να το έχω δει είτε κλειστό,  είτε με τραβηγμένες τις κουρτίνες.
Κάνω μια αντανακλαστική κίνηση να κρυφτώ πίσω από τον τοίχο,  αν και γνωρίζω πάρα πολύ καλά ότι δεν έχεις την δυνατότητα να με δεις,  παρά μόνο αν υψώσεις τα μάτια πάνω από τα παρτέρια με τους κίτρινους πανσέδες που αυτή τη στιγμή στραγγίζουν βροχή.
Βγάζεις την ζακέτα σου και σωριάζεσαι σε μια πολυθρόνα που βρίσκεται στον χώρο σου.
Δείχνεις εξουθενωμένη,  βάζεις το πρόσωπο σου ανάμεσα στις παλάμες των χεριών,  κλαις;  Νομίζω πως κλαις μα γρήγορα συνέρχεσαι,  πας για λίγο στο μπάνιο κι έρχεσαι σκουπίζοντας με μια πετσέτα το πρόσωπο σου.  Κάτι φτιάχνεις στο μάτι της κουζίνας,  υποθέτω λόγω της ώρας,  πως ζεσταίνεις νερό για λίγο καφέ ή τσάι.
Δεν γνωρίζω τί είναι αυτό που σε έκανε να αφήσεις την δουλειά σου και να επιστρέψεις στο σπίτι,  ξανασωριάζεσαι στην πληθωρική σου πολυθρόνα με ένα φλυτζάνι ''κάτι''  στα χέρια.
Γύρω σου υπάρχουν βιβλία,  άτακτα ριγμένα εδώ κι εκεί,  απορώ πως βρίσκεις την άκρη.
Σε αφήνω για λίγο,  διψάω,  χρειάζομαι ένα γεμάτο ποτήρι νερό.
Επιστρέφω με ένα κουτάκι πορτοκαλάδα και δεν είσαι πια μόνη σου.
Μιλάς με κάποιον,  ή μάλλον λογομαχείς.
Δεν φτάνουν οι φωνές σας ως εδώ μα μπορώ να νιώσω κάθε σας κίνηση.
Σου μιλάει άσχημα,  κλαις.
Το σώμα σου τρέμει.
Δεν είναι η καλή σου μέρα σήμερα.
Πίνω την πορτοκαλάδα μου και κοιτάζω για λίγα δευτερόλεπτα την οθόνη του υπολογιστή μου.
Είμαι στην σελίδα σου στο facebook και χαζεύω το προφίλ σου.
Την πρωινή σου καλημέρα,  συνοδεύει ένα έργο τέχνης,  του 1925.
Εικονίζει ένα ήρεμο,  φυσικό τοπίο.
Κάπου στο βάθος ένα ζευγάρι απολαμβάνει με κάθε του ερωτευμένο κύτταρο ένα πικ νικ κάτω από  τα δέντρα και το γρασίδι.

συνεχίζεται (νομίζω)


19 comments:

  1. Κοίτα τώρα από μια χαραμάδα κουρτίνας πόσα έμαθες από όσα είδες. Ή πόσα φαντάστηκες! Ποιος ξέρει; Και είναι αλήθεια ότι δεν χρειάζονται λόγια πολλές φορές, οι κινήσεις του σώματος αρκούν για να νοιώσεις τον άλλον.
    Μια καλημέρα στη νέα γειτόνισσα, ίσως τη χρειάζεται
    Καλό μήνα Στέλλα μου

    ReplyDelete
    Replies
    1. Πολλά βλέπουμε, κι άλλα τόσα φανταζόμαστε Αννα μου.
      Ότι θέλουμε κάνουμε, όπως θέλουμε πλάθουμε τις ιστορίες μας.

      Aαα της μετέφερα την καλημέρα σου και μου είπε να σε καλησπερίσω :-)))

      Καλό Νοέμβρη και ήρεμο Άννα μου αλλά και δημιουργικό

      Delete
  2. Και εγώ τι αναρωτήθηκα, διαβάζοντας το κείμενο; "Ποιο είναι το έργο τέχνης του 1925;" - χαχαχα! (Απροπό, είχες κάποιο συγκεκριμένο στο μυαλό σου;)

    Καλό μήνα! :-)

    Διονυσία

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αχα Διονυσία μου όχι, η αλήθεια είναι πως μπήκα στον πειρασμό να ψάξω για έναν συγκεκριμένο πίνακα που θα μου ταίριαζε αλλά δεν το έκανα. Ψιλοβαρέθηκα.
      Πάντως και μόνο που σκέφτηκα πως θα με ρωτήσετε, έπρεπε να το έχω ψάξει :-)

      Παρεπιπτόντως, αυτό το ''απροπό'' μας έκανε εντύπωση οικογενειακώς.
      Καινούργια λέξη;
      Την βρήκα στο διαδυκτιακό λεξικό (δοθείσης ευκαιρίας)αλλά όχι στο πάπυρος λαρούς που έχω στο σπίτι και είναι πολύ ενημερωμένο.
      Πρώτη φορά που την συναντώ, πές μας σε παρακαλώ..

      Delete
    2. Το "απροπό" είναι μια λέξη που την είχα ακούσει από την τηλεόραση πρώτη φορά, χρόοοονια πριν. Την είχα ψάξει σε διάφορα διαδικτυακά λεξικά -τότε- και είχα μάθει τη σημασία της (το "με την ευκαιρία" που θα είδες κι εσύ). Σε λεξικό-βιβλίο δεν την έχω ψάξει, να σου πω την αλήθεια. Αλλά δε χρειάζεται κιόλας, τα εμπιστεύομαι τα λεξικά στο Ίντερνετ. :-)

      Διονυσία

      Delete
    3. Στο λεξικό έψαξα για να διαπιστώσω την προέλευση της λέξης, ωραία Διονυσία μου

      καλό απόγευμα να έχουμε :-)))

      Delete
  3. Επιτέλους! Συνεχίζεται!
    Ναι! Χαίρομαι! Δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι Στέλλα μου! Είδα την απάντησή σου στο σχόλιό μου της προηγούμενης ανάρτησης. Και ήρθα τρέχοντας στην εδώ συνέχειά σου!
    Είναι στολίδι καλή μου φίλη. Είναι ένα ημερολόγιο, η ανταπόκριση κάποιων αντικρινών βλεμμάτων, δύο διαφορετικών ανθρώπων. Μια παράξενη συνάντηση στις ζωές τους.
    Κοίτα εδώ τι γράφεις και το πως το περιγράφεις:
    "...δεν έχεις την δυνατότητα να με δεις, παρά μόνο αν υψώσεις τα μάτια πάνω από τα παρτέρια με τους κίτρινους πανσέδες που αυτή τη στιγμή στραγγίζουν βροχή..."
    Δεν είναι μαγικό; δεν είναι μια εκπληκτική εικόνα; Αλήθεια το λέω! Δες την εικόνα που πλάθεις. Τα δύο αντικρινά παράθυρα. Τα τζάμια με τις σταγόνες της βροχής. Τις ανθρώπινες σκιές πίσω απ τις κουρτίνες. Τους κίτρινους πανσέδες στα παρτέρια. Στέλλα μου είναι πανέμορφο! Και σε ευχαριστώ που το συνέχισες.
    Δεν θέλω ποτέ να πατρονάρω τη σκέψη σου. Εκείνο που θέλω είναι να σε βάλω να γράψεις κάτι ας το πούμε μεγάλο σε διάρκεια. Σε συνέχειες ναι! Το καθημερινό ημερολόγιο δύο άγνωστων ανθρώπων που οι ζωές τους συναντιούνται σε ένα παράθυρο. Το έχεις! Κάντο! Δώστου μια συγκεκριμένη κεντρική ονομασία και προχώρα.

    Καλό μήνα να ευχηθώ και βλέπω πως ξεκίνησε με υπέροχη έμπνευση.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Η αλήθεια είναι Γιάννη πως τα μεγάλα κείμενα θέλουν πολύ δουλειά πόσο μάλλον όταν είναι ιστορίες. Γιατί πρέπει να καταλάβουν οι άλλοι όλα όσα γράφεις και σκέφτεσαι αλλιώς δεν έχει και νόημα.

      Αλλά έτσι όπως έχω μάθει εγώ στο τσακ μπαμ, σκέφτομαι/πληκτρολογώ/αναρτώ είναι δύσκολο να γίνει.
      Η επεξεργασία του κειμένου εννοώ. Που θέλει να το δεις και να το ξαναδεις.

      Τώρα έχω να γράψω για το παιχνίδι της Μαίρης μας.
      Κάτι μικρό :-)))

      Delete
    2. Φυσικά και έχει ανάγκη από την επιμέλειά του ένα συγγραφικό έργο. Και ναι, όσο μεγαλύτερο γίνεται, τόσο καλύτερο. Όμως κοίτα που αυτό που κάνεις δίνει και την απλή απάντηση:
      Ήδη έγραψες δύο μικρά αφηγήματα-σκηνές για το ίδιο θέμα. Δύο διαφορετικές οπτικές ματιές. Αυτό έδωσε ήδη βάση για συνέχεια. Αρκεί να κρατήσεις την κεντρική ιδέα.

      Στέλλα μου, συγχώρα με! Νιώθω να ήμουν υπερβολικός. Δεν θέλω να νιώθεις ότι σε "πατρονάρω" ή κατευθύνω να κάνεις κάτι και δεν θα το ξανακάνω. Είναι η ομορφιά της γραφής σου που με οδήγησε σε αυτήν την εμμονή. Δεν θα επαναληφθεί στο υπόσχομαι.
      Περιμένω με ανυπομονησία την συμμετοχή σου στην σκυτάλη.
      Φιλιά.

      Delete
    3. Τί λες τώρα Γιάννη, ούτε που μου πέρασε από το μυαλό, αλλά και πώς να με πατρονάρει κάποιος 58 χρονών γυναίκα δεν είναι λίγο δύσκολο; :-)))
      Τα έχουμε κουβεντιάσει πολλές φορές και την άποψη μου την ξέρεις.
      Ωστόσο καλά κάνεις και μου λες τις ιδέες σου και σ ευχαριστώ για αυτό.

      καλό σ/κ
      την καλησπέρα μου

      Delete
  4. Μπορεί ένα τυχαίο βλέμμα σ’ ένα αντικρινό παράθυρο να δημιουργήσει συνειρμούς, σκέψεις και σενάρια πέρα από κάθε φαντασία.
    Ένα βλέμμα εντελώς συμπτωματικό ή ηθελημένο. Το απέναντι παράθυρο μια πραγματικότητα απόμακρη αυτής της εποχής με άρωμα νοσταλγίας, με διάθεση προσέγγισης, γιατί όχι με φαντασία που ζωντανεύει την περιέργεια να εξερευνήσει αλήθειες που δεν μας ανήκουν και που μπορεί να δημιουργήσουν στο μυαλό ένα σωρό συναισθήματα.
    Μπορεί όμως να είναι και μια αφορμή για κοινωνικές σχέσεις.
    Μια όμορφη αρχή φιλίας. Ποιος ξέρει!
    Μ' αρέσει η προσέγγιση Στέλλα.
    Καλό μήνα!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ή αφορμή για έναν μεγάλο έρωτα για να το κάνουμε και λίγο πιό ρομαντικό, ή... πολλά ακόμη, θα δείξει!
      Το σίγουρο είναι πως η ''παρακολούθηση'' είναι πράξη ελκυστική και εθιστική.

      καλό βράδυ Αννίκα μου

      Delete
  5. Όταν η έμπνευση μας χτυπά την πόρτα βεβαίως και της ανοίγουμε και την καλούμε να περάσει. Περιμένουμε τη συνέχεια. . .
    Καλό Σαββατοκύριακο :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. μα ναι βεβαίως :-)))

      επίσης να περάσετε όμορφα

      Delete
  6. Τα δύο τελευταία σου κείμενα είναι χάρμα ανάγνωσης! Πολύ ελκυστικό που υπήρξε συνέχεια και από την άλλη πλευρά.

    συνεχίζεται! (προσπάθησε)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Εντάξει, ότι αγαπάει ο καθένας!
      Σ ευχαριστώ για την ενθάρυνση :)

      καλό σ/κ να έχουμε

      Delete
  7. Μισό λεπτό να συνέλθω από το ακατάστατο του δωματίου της φωτογραφίας, γιατί πολύ με άγχωσε...


    Καλοδεχούμενη θα είναι και η συνέχεια, αν φυσικά θελήσεις να δώσεις μια συνέχεια.
    Και δεν το λέω με κουτσομπολίστικη διάθεση, αλλά να, όπως και να το κάνουμε, με έβαλες σε μια περιέργεια για το τι πρόβλημα έχει η γειτόνισσα.
    Άσε που είναι και τόσο ωραία γραμμένο το κείμενο!
    Καλημέρα Φις Άι!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αχα εμένα η ακαταστασία με βοηθάει να δημιουργώ, βέβαια όχι ή τόσο μεγάλη ακαταστασία :))
      Αρτίστα μου εγώ πάλι έχω μια τελείως κουτσομπολίστικη περιέργεια, θέλω να μπω παντελώς στη ζωή της και να κάνω μια πλήρη εξερεύνηση :)
      Πρέπει να αγοράσω ένα καλό ζευγάρι κυάλια!

      καλό βράδυ κορίτσι μου
      καληνύχτα

      Delete
  8. α δεν είμαι εγώ ... ουφ ευτυχώς νόμιζα πως για μένα έλεγες γιατί με τσακωσες να είμαι στο λαπ τοπ μου. Θα μου πεις ένα λαπ τοπ όλο και βρίσκεται κάποια στιγμή μπροστά μας... Τέλος πάντων δεν είμαι εγώ γιατί εγώ δεν έχω τόσα πολλά βιβλία, μη σου πω δεν έχω βιβλία χαχαχα
    Πάω να δω αν συνεχίζεται όντως ...
    ...ναι μάλλον στο φατσοβιβλίο συχνά βάζουμε αυτό που θα θέλαμε για την ημέρα που έρχεται ...
    :)

    ReplyDelete

ερώτηση

  Έχεις δοκιμάσει να κάνεις κάτι που ως τώρα το θεωρούσες αδύνατο για τα δεδομένα σου και να το φέρεις εις πέρας; Τελικά κερδίζει αυτός που ...