Friday, September 06, 2013

''νταλκάς''






Τον έρωτα σε λέξη μια πώς να τον καταφέρω,
πάντως πιο ταιριαστός μου φαίνεται ο σεβντάς,
όχι σεκλέτι ή ντέρτι. Αγρίως υποφέρω
μα στην αγάπη δεν χωράει «ταν ή επί τας».
Δεν είναι δίλημμα η αγάπη, είναι σπαραγμός,
κι όταν μιλιέται κι όταν άρρητα πονάει.
Δεν είναι λίμνη η αγάπη, είναι ποταμός,
κι αν καμωθείς το βράχο, σε σαρώνει όπως ξεσπάει.
Σεβντάς, λοιπόν, λαχτάρα που αγριεύει,
και ρήματα σοφίζεται και μουσική
όταν με το κενό και την απόσταση παλεύει,
κι ας ξέρει πως αγιάτρευτη η πληγή.
Νταλκάς, σεβντάς και ντέρτι και σεκλέτι
- α, γλώσσα ωραία, πλούσια ελληνική.
Γλώσσα του έρωτα του κόσμου όλες οι γλώσσες
- κι όλες μαζί λαβαίνουν νόημα απ’ τη σιωπή.


 Παντελήs Μπουκάλαs, Ρήματα

11 comments:

  1. Υπέροχη η απόδοσή του, δεν χωράει σχόλιο στον λόγο του.

    Διάβασα "Συμβαίνει. Απλώς συμβαίνει η αγάπη. Οπως συμβαίνει η θάλασσα"
    Καλό σου βράδυ

    ReplyDelete
    Replies
    1. βεβαιως απλως συμβαινει..
      χωρις λογια :)

      Delete
  2. Καλημέρα Φεγγαρένια....

    Πολύ ωραία η ποίηση, σου βγάζει λόγια και έκφραση σε λίγες λέξεις που αλλιώς ήθελς βιβλία ολόκληρα για να τα πεις....

    Και μια αφιέρωση:
    https://www.youtube.com/watch?v=EQTRX23EMNk

    ReplyDelete
    Replies
    1. ωωω το ακουσα, το ξανα ακουσα.. πολυ πολυ ευχαριστω!

      Delete
  3. Και μεγειά το νέο προφίλ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ευχαρστω
      φωτογραφια ψαχνω, δεν θα μεινει για πολυ :)

      Delete
    2. Καλησπέρα αγαπητή....

      Σήμερα που μπήκα στην σελίδα σας, αναρωτιόμουν αν μπήκα στην σωστή σελίδα...
      Μα να γράψετε στο καλοσώρισμα της σελίδας σας ότι ζείτε σε έναν κόσμο που έχει οκτώβρηδες....δεν το περίμενα ειλικρινά ...όχι από εσάς που πριν μια εβδομάδα τα είχατε με το καλοκαίρι που τελείωσε.....

      Τελικά μια απόφαση είναι όλα....όχι;


      Επίσης μου άρεσε πολύ το "είμαι τόσο χαρούμενη" που είναι κάπου εκεί κρυμμένο ανάμεσα στις κολοκύθες.....

      Delete
    3. γιατι εγω αυτο το σχολιο το ειδα τωρα; ε; ε;

      να εξηγησω
      αγαπω πολυ το καλοκαιρι οταν περνω καλα..
      αγαπω πολυ τα φθινοπωρινα χρωματα
      αγαπω πολυ τα καστανα και τις κολοκυθες
      ζηλευω αυτη τη γιορτη που εχουν τον οκτωβρη οι ξενοι, ξερεις που αδειαζουν τις κολοκυθες και σκαλιζουν ματια και στομα και μετα ολο αυτο γινεται φαναρακι, το halloween

      νομιζω καταλαβες!
      οχι;

      :):):)

      αααα η εποχη που μισω ειναι ακριβως μετα τα χριστουγεννα, και ως τη μερα που θα αρχισει η θαλασσα..

      Delete
    4. Τελικά, αν υπάρχει μια εποχή που δεν την "πάω" είναι όντως αυτήν η εποχή ακριβώς μετά τις γιορτές των χριστουγέννων....δεν ξέρω , την βρίσκω πολύ "σκοτεινή"....υπάρχει τόσο λίγο φως εκείνη την περίοδο...και το κρύο τον Φεβρουάριο είναι τόσο απόλυτο , που ούτε δουλειά δεν σε αφήνει να κάνεις σωστά...

      Κι εμένα μ'αρέσουν όλα αυτά που λες....δεν είμαι και κανένας περίεργος , μην νομίσεις....

      Όσο για τα φαναράκια του halloween... τι να πω... κι εγώ μικρός έφτιαχνα φαναράκια από κολοκύθες, και δεν νομίζω ο παππούς μου που μου έδειχνε να είχε ιδέα περί χαλοουίν κτλ....αλλά κι εσύ, δεν έχεις παρά να αδειάσεις κάποιες κολοκύθες...δεν είναι και τόσο δύσκολο νομίζω....απλά χαλάνε γρήγορα , να ξέρεις....μια δύο μέρες και τέλος....

      Καλησπέρα σας.....

      Delete
  4. Μου αρέσει που κατέβηκες απ' το τραίνο... για που τόβαλες;
    Όσο για τον "νταλκά", προσωπικά δεν μου λείπει Καθ-Όλου!!!
    Και γιατί νόμιζα πως ο νταλκάς, ο σεβντάς, το ντέρτι και το σεκλέτι δεν είναι λέξεις Ελληνικές;
    Φεγγαρένια μου, το ποίημα πανέμορφο!
    Χρήχα μου, ο Κοέν ως αιώνιος ερωτευμένος, εξαιρετικότατος!
    Καλή μας Κυριακή!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ο,τι δεν σου λειπει καλο ειναι, κι ο,τι σου λειπει παλι καλο..
      μ' αρεσει να ανακαλυπτω πραγματα.. οσο κοστος κι αν εχουν αυτα :)

      φιλια..
      καλο απογευμα Τριτης τωρα πια :)

      Delete

τί άλλο να πεις;

  Μπαίνεις σε ένα δωμάτιο και μοιάζει παγωμένο.  Σκουπίδια εδώ κι εκεί,  σκόνη πολύ.  Οι καρέκλες άδειες και οι θεατές ανύπαρκτοι.  Όσο και ...