Sunday, September 22, 2019

φίλη








Είναι αυτή  για την οποία έχω ανατρέξει σε σελίδες του τύπου ''10 λόγοι που η φίλη σας δεν είναι φίλη''.
Είναι αυτή από την οποία περίμενα να μου πει ''μη στενοχωριέσαι,  εσύ έπραξες το καλύτερο''.
Είναι αυτή με την οποία 40 χρόνια (ναι 40) μετά θα ήθελα να νιώθω πως είναι αδερφή μου.
Είναι αυτή με την οποία θα ήθελα να νιώθω εμπιστοσύνη και ασφάλεια.
Είναι αυτή που στις πιο δύσκολες στιγμές μου διεκδικούσα την παρουσία της.
Είναι αυτή που πάντα κρατούσε μια σταθερή απόσταση,  με έννοια κυριολεκτική αλλά και με την έννοια της διακριτικότητας.
Είναι αυτή από την οποία περίμενα να με επιβραβεύσει για κάτι που πέτυχα,  να μου πει ''δεν πειράζει''  για τις αποτυχίες μου.
Είναι αυτή που δεν θα ήθελα να είναι επικριτική απέναντι μου.

Είναι αυτή με την οποία έχουμε περάσει στιγμές και στιγμές μαζί και από την οποία έχω φύγει μακριά εδώ και δύο χρόνια κι αν με ρωτήσεις το γιατί δεν ξέρω να σου το προσδιορίσω.
Δεν μπορώ να ζυγίσω αν εγώ ζητάω πολλά ή αν αυτή δίνει λίγα.
Δεν μπορώ να πω αν αυτή είναι τόσο απόλυτη και τελειομανής,  ή εγώ τόσο απλωμένη και χαλαρή.

Είναι αυτή που σκίζομαι απόψε να ακούσω έστω τη φωνή της αλλά μόλις σκεφτώ να σηκώσω το τηλέφωνο αναρωτιέμαι αν θα μου άρεσε να ζήσω μια επανάλειψη από τα ίδια.
Αλλά δεν ξέρω αν αυτά ''τα ίδια'' που αποποιούμαι είναι το λίγο το δικό της ή η δική μου υπερχείλιση;



24 comments:

  1. Μέσα από αυτές τις δύο αναρτήσεις σου θυμάμαι δικές μου στιγμές,αν μπορώ να τις χαρακτηρίσω έτσι.Διάβασα αρκετές φορές όλα αυτά που γράφεις και πιστεύω ότι κάποιοι άνθρωποι δίνουμε μερικές φορές περισσότερα από αυτά που θα μας δώσει ο άλλος.
    Έχουν υπάρξει πολλές φορές που έχω απογοητευθεί από ανθρώπους που πίστευα ότι είναι φίλοι μου.
    Ο πατέρας μου μου έλεγε ότι είναι μεγάλο ρίσκο να "επενδύεις" σε φίλο.Οσο περνάει ο καιρός νομίζω ότι δεν είχε άδικο.
    Εάν μιλάμε για τελειομανή τότε θα είναι και επικριτική και μερικές φορές απόλυτη.
    Πιστεύω ότι οι φίλοι επειδή τους επιλέγουμε θα πρέπει να είναι λίγο πιο χαλαροί και να βρίσκουν τον τρόπο να μην μας στεναχωρούν.Να είναι δίπλα μας.Οχι απέναντι μας μερικές φορές.Γιατί υπάρχει τρόπος να πεις στον άλλον αν εχει κάπου λάθος.Κανείς δεν είναι τέλειος.
    Να θυμηθούμε αυτό που έλεγε ο Jim Morrison : Ο πραγματικός φίλος θα σου δώσει την ελευθερία να είσαι ο εαυτός σου.Το γιατί έχεις φύγει μακριά της εδώ και 2 χρόνια νομίζω φαίνεται πολύ εύκολα.Για όλα αυτά που περίμενες να πάρεις και δεν πήρες μέσα σε αυτά τα 40 χρόνια φιλίας.Και μπορεί αυτά που εσύ ήθελες να πάρεις να μην μπορόυσε να στα δώσει αυτή.Πιθανόν γιατί είναι απόλυτη και δεν ξέρει να δίνει,ή δίνει με το σταγονόμετρο.

    https://www.youtube.com/watch?v=HyTpu6BmE88
    https://www.youtube.com/watch?v=ILRCfeITBns

    ReplyDelete
  2. Κοίτα να δεις, εκπλήσομαι πραγματικά που έπιασες αμέσως αμέσως τον σφυγμό αυτού του θέματος, ακριβώς έτσι έχουν τα πράγματα και ασπάζομαι ιδιαιτέρως αυτό το τελευταίο σου
    ''Και μπορεί αυτά που εσύ ήθελες να πάρεις να μην μπορόυσε να στα δώσει αυτή.Πιθανόν γιατί είναι απόλυτη και δεν ξέρει να δίνει,ή δίνει με το σταγονόμετρο.''
    Αυτή η σκέψη ήταν πάντα που με κρατούσε σ αυτή τη σχέση.
    Επίσης το χάρισμα που έχει αυτή η κοπέλλα να είναι ειλικρινής.
    Αυτό δεν το έχω βρει πουθενά αλλού.
    Όμως είναι αλήθεια πως πάντα, κατά το 90% των συζητήσεων μας που ήταν πολλές / άπειρες τα τόσα χρόνια την έβρισκα απέναντι μου. έτσι τουλάχιστον το εκλάμβανα εγώ. Πολλές φορές αναρωτήθηκα αν κάνω λάθος. Άλλες τόσες της έδωσα δίκιο. Πιστεύω ότι το βασικό της μείον είναι ότι της λείπει σε βάθος η ενσυναίσθηση. Παίρνει θέση σε πράγματα που δεν έχει προσωπικά ζήσει και τα βλέπει με απόλυτο τρόπο μέσα από τη δική της και μόνο σκοπιά.

    Επίσης μου άρεσε που έγραψες αυτό
    ''Εάν μιλάμε για τελειομανή τότε θα είναι και επικριτική και μερικές φορές απόλυτη.''

    Αυτό ακριβώς με φέρνει σε δύσκολη θέση, με εκνευρίζει και με κουράζει.






    ReplyDelete
  3. Διάβασα κάπου: Οι άνθρωποι είναι σαν τα ρούχα, έχουν την καλή και την ανάποδη, καλό είναι να βλέπουμε την ανάποδη γιατί εκεί κρύβεται η ετικέτα τους.
    Μου άρεσε!
    Και μετά διάβασα: Μια στιγμή συμφιλίωσης έχει περισσότερη αξία από μια φιλία που κρατάει μια ζωή.
    Και μου άρεσε περισσότερο.
    Καλή εβδομάδα!
    φιλιά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Πιστεύεις λοιπόν στην συμφιλίωση;
      έχω μαζέψει πολλά παράπονα όμως.
      Πώς θα απαλλαγώ από αυτά;

      Delete
    2. Θα έλεγα ίσως-αν βεβαίως το επιθυμείς-μια ξεκάθαρη κουβέντα. Μια συζήτηση για το τι θα ήθελες και τι σε ενοχλεί. Αν το δεχτεί χτίζεις κάτι καινούργιο, η αληθινή φιλία αντέχει στο χρόνο, αν όχι είναι καιρός να κλείσεις κάποιες πόρτες που δεν οδηγούν πουθενά. Μην χάνεις τον καιρό σου με ανθρώπους που τους ενδιαφέρει μόνο η δική τους γνώμη.

      Delete
    3. Είναι ολόκληρο σύστημα συμπεριφοράς αυτό που μ ενοχλεί και είναι χαρακτηριστικό αυτής της κοπέλλας.
      Δεν είναι κακό.
      Θέλει όμως ένα ''άνοιγμα'' από μέρους μου που δεν μπορώ να το δώσω ακριβώς επειδή δεν παίρνω ενσυναίσθηση.
      Για να της μιλήσω χρειάζεται πολύ διακριτικός τρόπος που επίσης δεν νομίζω πως τον διαθέτω.

      Γενικότερα νομίζω πως δεν διαισθάνεται αυτό όλο που με ενοχλεί εμένα.
      Καταλαβαίνεις τί εννοώ, δεν νομίζω πως μπορεί να αλλάξει και απλά το να κουμπωθεί παραπάνω φοβούμενη μην παρεξηγηθεί δεν θα βοηθήσει σε τίποτα.

      Ίσως να έρθει κάποια συζήτηση με το πλήρωμα του χρόνου αλλά από την πλευρά μου δίπλα της πολλές φορές αγχώνομαι κι αποσυντονίζομαι οπότε δεν νομίζω ότι θα μου δωθεί η ευχέρεια να πω όλα όσα θα ήθελα

      Delete
    4. Να με συμπαθάς κορίτσι μου αλλά νομίζω πως πρέπει να εφαρμόσεις τον τρόπο με την πόρτα. Εγώ θα την "είχα κάνει" με ελαφρά πηδηματάκια. Και χωρίς τύψεις. Από μακριά (μη σου πω από πολύ μακριά) κι αγαπημένοι!

      Delete
    5. έχεις δίκιο, αν και μια σχέση έχει άπειρες παραμέτρους, αλλά ναι έχεις δίκιο!

      καλημέρα Αννίκα

      Delete
  4. Όταν μια φιλία δεν σε κάνει να νοιώθεις καλά την αφήνεις και φεύγεις. Εγώ αυτό εφάρμοσα στη ζωή μου. Κάνουμε πολλές υποχωρήσεις Στέλλα μου. Που πρέπει να γίνουν αλλά με τους φίλους πρέπει να είμαστε αληθινοί. Όχι υποχωρήσεις!!
    Όμως είναι πολλά τα χρόνια που έχτισες μαζί της. Και το ότι δυο χρόνια δεν μιλάτε σημαίνει ότι έφτασες τα όριά σου. Επειδή όμως έχεις αμφιβολίες και λες ότι είναι ειλικρινής μια συζήτηση εφ' όλης της ύλης θα σε λύτρωνε πιστεύω. Όχι δεν θα την αφήσεις να κουμπωθεί. Δεν θες επανασύνδεση αλλά ξεκαθάρισμα γιατί εφυγες. Αν σε ενδιαφέρει, μόνο ειλικρινής συζήτηση και από τις δυο σας. Και μετά αν δεις ότι δεν πήρες τις εξηγήσεις που θέλεις θα φύγεις χωρίς αμφιβολίες πια.
    Κάποτε τελειώνουν και οι πιο ισχυρές σχέσεις. Με τους φίλους όμως δεν κάνουμε εκπτώσεις.
    Καλή σου εβδομάδα Στέλλα μου

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κρατάω αυτό το τελευαίο σου Αννα μου,

      ''Κάποτε τελειώνουν και οι πιο ισχυρές σχέσεις. Με τους φίλους όμως δεν κάνουμε εκπτώσεις.''

      την καλημέρα μου
      φιλάκια

      Delete
  5. Το να μην ξέρεις, μετά από σαράντα χρόνια γνωριμίας, τη "φίλη" σου - όπως τη λες -, μου δείχνει ότι δεν είστε ακριβώς φίλες. Φαίνεται ότι εσύ θέλεις περισσότερα από τον άνθρωπο αυτό, από όσα είναι διατεθειμένος εκείνος να σου δώσει. Και, μάλλον, σου είναι δύσκολο να το αποδεχθείς αυτό, μολονότι ψυλλιάζομαι ότι διαισθάνεσαι τι συμβαίνει. Αυτό υποθέτω, διαβάζοντας τα όσα γράφεις εδώ.
    Διονυσία

    ReplyDelete
    Replies
    1. Διονυσία,

      Αν κατάλαβα καλά μου λες πως η φίλη μου δεν είναι τόσο φίλη μου αλλά δεν θέλω να το αποδεχτώ.

      Εε ναι, μάλλον το αποδέχομαι μέσα σ αυτή τη διετία απομάκρυνσης και το νιώθω καθώς σκέφτομαι να της τηλεφωνήσω και κάτι με σταματάει.

      Delete
  6. καλημερα και σε καταλαβαινω απολυτα!
    Πριν 2 χρονια με απομακρυνε απο τη ζωη της "μια αδερφικη φιλη" 27 ετων
    εκ των υστερων καταλαβα οτι με ζηλευε.
    Ποια;;;; Εμενα, που δεν θα της εκανα ποτε κακο.
    Ειχε αυτη το προβλήμα, απο διαφορα συνδρομα που ταλανιζουν την ανθρωπινη ψυχη...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αριάδνη
      με βάζει σε σκέψεις το σχόλιο σου.
      Η ζήλεια είναι μια άσχημη παθολογική κατάσταση την οποία όμως δεν μπορεί να μην είχες κάτι καταλάβει.
      Κανονικά θα έπρεπε να την απομακρύνεις εσύ.

      ΛΕς, ποια εμένα;; που δεν θα της έκανα ποτέ κακό;
      Μου έρχεται στο μυαλό πως κακό κάνεις σε μια επικοινωνία ακόμη και κρατώντας την αναπνοή σου, όταν πχ ο άλλος περιμένει να χαρείς μαζί του.
      Γιατί σε μια φιλία τόσων ετών τα άτομα γνωρίζονται πάρα πολύ καλά.

      Πάντως η ζήλεια είναι δύσκολο συναίσθημα και δεν την βάζω κατά νου.
      Νομίζω πως πολλές φορές είναι η εύκολη λύση.
      Δεν την δέχομαι προσωπικά ούτε για τον εαυτό μου ούτε για τον άλλον, είναι τόσα και τόσα τα άλλα συναισθήματα που μας προδίδουν.

      Ελπίζω να κατάλαβα σωστά το σχόλιο σου,
      είναι βλέπεις και πρωί ακόμη (μόλις ξύπνησα)

      καλημέρα σου :-)))

      Delete
  7. ΑΓΑΠΗΜΈΝΗ ΜΟΥ ΦΊΛΗ ΘΊΓΕΙς ΈΝΑ ΘΈΜΑ ΠΟΥ ΜΕ ΤΑΛΑΝΊΖΕΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 5 ΧΡΌΝΙΑ.
    Δεν επρόκειτο για μια φιλία μακροχρόνια,κάθε άλλο.Πρόσφατη όσο τα 5 χρόνια ταλανισμού! Εκείνη κρεμάστηκε πάνω σχεδόν απο την πρώτη στιγμή και εγω απο ένα σημείο και μετά κουμπώθηκα τόσο πολύ που δεν ανέπνεα. Στην περίπτωσή της έδινε περισσότερα απο όσα "ζητούσα" ,σε σημείο να προλαβαίνει τις επιθυμίες μου,να ενεργεί για μένα χωρίς εμένα για το καλό μου,να κάνει δώρα που μόνο υποχρεώσεις μου άνοιγαν,γενικά ενοιωθα να παρεμβαίνει στη ζωή μου και ν αποφασίζει σαν εγω να ημουν ανάπηρη και νάχα ανάγκη αλλος να ενεργεί για μένα εκόντας -ακοντας.Παρά τις πολλές συζητήσεις και υποτίθεται,ξεκαθαρίσεις,η απάντηση ήταν πάντα "ετσι ειμαι εγω",αρα σε γραφω και θα κάνω αυτο που θέλω kαι οντως συνέχιζε ,σαν να μην είχε προηγηθεί τίποτα!Ωσπου έφτασε ο κόμπος στο χτένι και είπα η υποχρέωση υποχρέωση ,εστω κι αν έκανε πράγματα που ουδέποτε της είχα ζητήσει,και η ψυχική μου ηρεμία μη διαπραγματεύσιμη.Ειμαστε σε διακοπή εδώ και έξι μήνες και στην ιδέα ακόμα και τηλεφώνου,το σώμα μου ολόκληρο αντιδρά. Νοιώθω οτι δεν μας συνδέει τίποτα κοινό,οτι αντικατέστησα τα πάντα στη ζωή της καλύπτοντάς της τα κενά και αδειάζοντας εμένα,και κατάντησε να νοιώθω ενοχές για μια σχέση που θεωρώ αρρωστημένη για να την αντέξω.
    Συγγνώμη αν ξανοίχτηκα πολύ,ίσως νάμαι και εκτός θέματος,αλλά πολλά στα λόγια σου μ άγγιξαν.Καλή εβδομάδα

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαρά

      σ ευχαριστώ για την κατάθεση ψυχής!
      Νομίζω, πάντα κατά τη δική μου ματιά πως η λέξη κλειδί είναι αυτό που λες ''Νοιώθω οτι δεν μας συνδέει τίποτα κοινό''. Μα η φιλική σύνδεση προυποθέτει κοινά και ταίριασμα. ΤΑΊΡΙΑΣΜΑ!
      Αλλιώς τον βλέπεις τον άλλον σαν απειλή κι αν είναι και της προσκολήσεως καήκαμε!

      Πόσες φορές έχω πει στην φίλη μου πως δεν ταιριάζουμε, γιατί σκέψου πως στα 40 χρόνια μέσα έχουν γίνει μέσα μας τόσες και τόσες αλλαγές. Και η απάντηση της ήταν πάντα πως κανείς δεν ταιριάζει με κανέναν.

      Πάντως, πριν 5 χρόνια που άκουσα από μια κοπέλλα το ''έτσι είμαι εγώ'' έφυγα μακριά. Κι ας ήθελε να προσφέρει.
      Νομίζω τις καινούργιες σχέσεις τις διαχειριζόμαστε πιο εύκολα, οι παλιές ίσως επειδή έχουμε ζυμωθεί μαζί, μας δυσκολεύουν.

      Κοίτα όμως, πόσο εντύπωση μου κάνει που αν δημοσιοποιήσουμε ένα θέμα το βρίσκουμε μέσα σε όλους μας. Ο καθένας μας το έχει βιώσει με τον τρόπο του.

      Καλή εβδομάδα κορίτσι μου!

      Delete
    2. Ετσι ακριβώς!Ολες εχουμε κάποιο κοινό βίωμα,αρκεί να δοθεί η αφορμή να εξωτερικευθεί! Και πάλι δίκιο εχεις οτι στις νέες σχέσεις είμαστε πιο αποφασιστικοί απο τις άλλες που τις αφήνουμε να καρκινοβατούν.Εχω κάνει στη ζωή μου τις πιο παράταιρες φιλίες,ομως υπήρχε αμοιβαιότητα,κάποια αόρατα νήματα μας ένωναν και ακόμα κι αν εχουμε με κάποιες να ειδωθούμε χρόνια,ταν ξαναβρισκόμαστε ξαναπιάνουμε το νήμα απο εκεί που τ αφήσαμε.Τέτοια ομως περίπτωση δε μου είχε ξανατύχει και τη βιώνω πολύ άσχημα και προσπαθώντας να μην πληγωσω πληγώνομαι περισσότερο.Οι σχέσεις των ανθρωπων ουτως ή αλλως ειναι περίπλοκες και γίνονται ακόμα δυσκολώτερες οταν ο ενας δε θέλει να καταλάβει τον άλλον και νομίζει οτι με την πίεση,τη φορτικότητα,την πλήρη αφοσίωση και αφομοίωση ,μπορεί να εμπνεύσει το συναίσθημα που απαιτεί ομως τα συναισθηματα δε γεννώνται κατ απαίτηση αλλά έχοντας πλήρη ελευθερία

      Delete
    3. Έγραψες Χαρά
      ''τα συναισθηματα δε γεννώνται κατ απαίτηση αλλά έχοντας πλήρη ελευθερία''

      Αυτό σηκώνει ολοκληρωμένη ανάρτηση!

      Απολύτως συμφωνώ!!!

      Delete
  8. Τα έχουν αφτά τα ανθρώπινα και ο άνθρωπος ον ζόρικο.
    Συμπέρασμα: Ό,τι είναι να γίνει, θα γίνει.

    Υγίαινε :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ολιγόλογος αλλά περιεκτικότατος!

      καλησπέρα τώρα πια
      :)))

      Delete
  9. Καλησπέρα Στέλλα,
    δεν μπορώ να αξιολογήσω τι γίνεται στην ψυχή σου που αφορά τη σχέση σου με τη φίλη σου. Δεν μπορώ να κρίνω το ισοζύγιο αυτής της ιστορίας σας. Παραμένει σκιερό στην αναφορά σου.
    Να πω ότι αν κάτι είναι άρρωστο και χωρίς ανταπόκριση, το αφήνεις. Όχι εσύ. Το αφήνει η φίλη σου με τη στάση της, με τον τρόπο ζωής και τις επιλογές της. Δεν σου μένουν πολλά περιθώρια.
    Είδα την ακροβασία σου πάνω από ένα τηλέφωνο. Συναισθηματική ακροβασία.
    Εγώ, σε τέτοιες περιπτώσεις, κάνω ένα βήμα. Ίσως απελπισμένο αλλά το κάνω. Από εκεί και πέρα οι συνθήκες θα το κρίνουν.
    Στέλνω φιλιά και ευχές για καλή βδομάδα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γιάννη μου
      ούτε εγώ μπορώ να λογαριάσω ισοζύγιο, θα έλεγα μισά μισά. Δλδ τα θετικά έρχονται ίσα με τα αρνητικά. Ή αλλιώς αυτό που από τη μια σου δίνουν από την άλλη στο παίρνουν.

      Αναμφισβήτητα κάτι τρέχει όταν μια σχέση παύει να σε κάνει να νιώθεις καλά. Όχι μόνο καλά, μια σχέση πρέπει να σε κάνει να νιώθεις υπέροχα. Χωρίς ναι μεν αλλά.

      Νομίζω πως αυτή τη στιγμή νιώθω πολύ κουρασμένη για βήματα. Δεν υπακούει το σώμα μου, και η σκέψη μου αλλά και η γλώσσα μου, η ομιλία μου δεν λειτουργούν.
      Ίσως κάποια άλλη χρονική στιγμή.

      Απελπισμένο δεν θα ήταν διότι ανταπόκριση θα έβρισκα.
      Εγώ αδυνατώ να ανταποκριθώ..

      Φιλιά Γιάννη μου
      καλή βδομάδα

      Delete
  10. νομιζω γλυκια μου πως οτι δεν ειπωθηκε, πρεπει να ειπωθει
    αλλιως δε φευγει
    παντα μας τρωει μεσα μας

    φιλια πολλα

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κική θα συμφωνήσω μαζί σου, όμως θα πω πως λέγονται πράγματα όταν και οι δύο μιλάνε ήρεμα και ακούνε ήρεμα.
      Αν αντί για συζήτηση δημιουργούνται δύο αντίπαλα στρατόπεδα είναι αδιέξοδο.
      Θέλει πολύ φιλοσοφημένα και ανοιχτά κεφάλια μια τέτοια κουβέντα.

      Κι αυτό όπως ειπώθηκε παραπάνω από την Άννα νομίζω, για να αποχωρήσεις από μια κατάσταση χωρίς ενοχές τύψεις και αμφιβολίες.

      Λίγο πολύ έγινε κάτι τέτοιο τον τελευταί καιρό από μέρους μου..

      τέλος καλό όλα καλά!

      Delete

ερώτηση

  Έχεις δοκιμάσει να κάνεις κάτι που ως τώρα το θεωρούσες αδύνατο για τα δεδομένα σου και να το φέρεις εις πέρας; Τελικά κερδίζει αυτός που ...