Friday, April 10, 2020

η γειτονιά μου (μέρα 29η)


η υπέροχη φωτογραφία της Όλγας Δέικου



Είναι κανένα δίμηνο,  πριν ακόμη έρθουν τα μέτρα,  που το γειτονικό διαμέρισμα νοικιάστηκε,  έχει φως τα βράδια.
Άνθρωπο δεν έχω δει ακόμη,  μόνο κάτι σκιές να κινούνται αργά πίσω από τις κουρτίνες με το πορτοκαλί φως.
Έχει φύγει το γκρί από τον ουρανό,  τον τελευταίο καιρό τα απογεύματα είναι λιγότερα υγρά,  ήπια δροσερά και γαλάζια.  Είναι άνοιξη!  Ο μέρες μεγαλώνουν βυθισμένες σε μιαν βουβή ησυχία,  κυρίως φτιαγμένη από τους ανθρώπους που δουλεύουν από το σπίτι,  που  θαρρείς από στιγμή σε στιγμή θα σπάσει και θα χυθεί όλο το πύον έξω όχι από την πληγή αλλά από τον πλανήτη.
Η γυναίκα του τρίτου ορόφου,  τρία μέτρα απέναντι έχει στητό κι αδύνατο κορμί.  Κοντά μαλλιά και συνήθως ντύνεται ελαφριά,  χειμώνα καλοκαίρι.  Κάθε πρωί,  βγάζει στο μπαλκόνι τα σωθικά του σπιτιού της,  σεντόνια,  μαξιλάρια,  ρούχα να πλυθούν και να αεριστούν.  Μοιάζει να μην αντέχει την μούχλα της ίδιας της ζωής καθώς απλώνει και ξεσκονίζει χωρίς σταματημό.
Δίπλα κάθονται Γεωργιανοί.  Δεύτερης γενιάς.  Ένα μικρό αγόρι πάει κι έρχεται στο στενό μπαλκόνι,  πάνω σε ένα μικρό πλαστικό αυτοκινητάκι.  Στο βάθος της νύχτας,  ακούω καμμιά φορά κλάμα μωρού,  οι κουρτίνες αδιαφανείς,  δεν αποκαλύπτουν καμμία άλλη λεπτομέρεια.
Αριστερά και κοντά στο κέντρο της φωτογραφίας,  στο φωτεινό δωμάτιο του 4ου ορόφου της πολυκατοικίας που μας αποκαλύπτεται ανφάς,  μένει ένας άντρας.  Που κάποτε ήταν ένα έφηβο αγόρι,  που ήθελε να γίνει το αγόρι μου.  Τώρα είναι πάνω από εξήντα χρονών και ζει με την μητέρα του.  Ακόμη.  Δεν έκανε δική του οικογένεια.  Δεν θα μπορούσες να τον περιγράψεις ως ιδιαιτέρως ευφυή ούτε όμως τον λες και χαζό.  Φτωχός όχι λιγότερο από εμάς.  Με ελπίδες να αγαπήσει και να αγαπηθεί που δεν ευόδωσαν.
Λίγο πιο δεξιά,  στον προτελευταίο όροφο,  μπορείς να την δεις,  στέκεται έξω στο μπαλκόνι,  μια ξένη,  νομίζω από την Βουλγαρία.  Έρχεται με τον δικό της,  τον μισό χρόνο εδώ και τον άλλο μισό χρόνο μένουν εκεί.  Το σκυλί τους γαβγίζει συχνά πυκνά ενώ αυτή κάνει την γυμναστική της και ξεσηκώνει το δικό μας.  Την βλέπω αρκετές φορές,  να καπνίζει έξω,  κι όταν συναντιούνται οι μακρινές ματιές μας,  δεν ξέρω πώς, μα κάπως το κάνει και κρύβεται.  Είναι παχουλή,  είναι γεγονός πως σ'  αυτόν τον κόσμο,  η ελπίδα και τα κιλά είναι τα τελευταία που χάνονται.

Η γειτονιά μου αποτελείται από γιγάντια οικοδομήματα από μπετόν.  Αυτά χωρίζονται σε διαμερίσματα,  προστατευμένα το ένα από το άλλο.  Το κάθε διαμέρισμα είναι ζωντανός οργανισμός,  αυτό το διάστημα σε μια μικρή παύση.  Όλος ο πλανήτης σε μια παύση που ξερνάει νεκρούς όπου οι νέοι εφησυχάζονται εξ αιτίας της σε πλειονότητα προχωρημένης τους ηλικίας.  Οι νέοι μας που δεν σέβονται το δικό τους αύριο.  Ξεπετούν τους ''ήταν σε μεγάλη ηλικία'' λες και ξεπετούν σακούλες με πατατάκια που ούτως ή άλλως είχαν λήξει.  Χωρίς καμμία συνείδηση.



8 comments:

  1. Η γειτονιά μου ήταν πάντα μία όμορφη και αγαπημένη γειτονιά, την έζησα, την αγάπησα και με αγάπησε. Ήρθα νύφη εδώ..μόλις 22 ετών και σε λίγα χρόνια αγόρασα το μαγαζί κάτω από την πολυκατοικία μας κλείνοντας το μαγαζί μας στο κέντρο και ασχολούμενη μόνο με χονδρικη. Έτσι τους γνώρισα και με γνώρισαν όλοι. Μία υπέροχη γειτονιά που με χαιρετούσαν όλοι, με αγκάλιαζαν, μου έλεγαν τη ζωή και τα προβλήμα τα τους. Είναι η ίδια λοιπόν γειτονιά αν και προστέθηκαν μερικοί από άλλα κράτη, είναι η ίδια γειτονιά αν και τώρα οι περισσότεροι έχουν άσπρα μαλλιά, κάποιοι σαν κι εμένα κρατούν μπαστούνι και κάποια μωρά που μου τα έβαλαν στο εργαστήρι μου μετά το σαραντισμό είναι πια μητέρες. Ούτε λοιπόν ο Κωροναϊός δεν επηρρέασε την γειτονιά μας από το νιαζόμαστε ο ένας για τον άλλο. Τώρα μου παίρνουν τα σκουπίδια από τη πόρτα που τα βγάζω, με ρωτούν αν θέλω να μου αγοράσουν κάτι...Δυστυχώς μέσα στα θύματα του ιού ήταν ο σύζυγος μιας γειτόνισσας στο απέναντι σπίτι. Είναι λοιπόν ..η γειτονιά μου στη Θεσσαλονίκη, η καλύτερη.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σ ευχαριστώ που το μοιράστηκες μαζί μου αχτίδα μου

      καλό σου βράδυ :)
      καλό σ/κ

      Delete
  2. Μια ματιά στη γειτονιά λοιπόν σήμερα. Ματιά "δημοσιογραφική", ματιά λογοτεχνική, ματιά διεισδυτική. Μου αρέσει η παρατήρηση Στέλλα. Και μιλώ για την παρατήρηση με την ανθρώπινη ματιά και όχι φυσικά με αυτή της "κοινωνικής κριτικής", (καταλαβαίνεις...).
    Και τη βλέπω αυτή την ανθρώπινη ματιά σήμερα στην παρατήρησή σου. Ξέρεις, μου θύμισες σήμερα κάποιους ήρωες-χαρακτήρες τόσο του Χίτσκοκ όσο και του Γιάννη Μαρή στα μυθιστορήματά του, όπου κατέγραφαν με φοβερή λεπτομέρεια τα γενόμενα δίπλα τους.
    Δεν ξέρω αλλά μου άρεσε αυτή η παρατήρηση σήμερα.
    Καλησπέρα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Και η ταινία της Ναταλίας, της κόρης μου, που παίχτηκε και στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, που μπορείς να την δεις στο youtube
      https://www.youtube.com/watch?v=_l4Sg-jbeYQ
      θα σου θυμίσει το watcher του Χίτσκοκ αλλά και την συγκεκριμένη φωτογραφία, δοσμένο στην σύγχρονη εποχή μας.

      Καλό βράδυ Γιάννη μου :)

      Delete
  3. Μέσα από τα μάτια σου, η γειτονιά σου έγινε για μένα θεατρική σκηνή. Μου έδωσες το ερέθισμα να ολοκληρώσω με τη φαντασία μου τις ιστορίες των ανθρώπων που εσύ βλέπεις καθημερινά.
    Η φωτογραφία εξαιρετική, υπέροχη!!!
    Με συνεπήρε το κείμενό σου ψαροματάκι μου.
    Πολλά φιλιά

    ReplyDelete
    Replies
    1. Εν τω μεταξύ υπάρχουν ένα σωρό ακόμη ιστορίες Μαρία μου :)
      σ ευχαριστώ πολύ

      τα φιλιά μου

      Delete
  4. Είναι ένα χάρισμα αυτό, και σου εύχομαι να μην το χάσεις ποτέ! Το να δίνεις ομορφιά σε μια εικόνα που οι περισσότεροι γύρω σου θα χαρακτήριζαν άσχημη. Ή αντιαισθητική. Ή ακόμη χειρότερα θ' απέστρεφαν το βλέμμα για να μην την δούν. Αλλά εσύ, δεν τσιμπάς: γιατί η ομορφιά είναι πρώτα απ' όλα στα δικά σου μάτια!!
    Καλή Κυριακή, σ' ευχαριστώ για την ομορφιά :)

    https://www.youtube.com/watch?v=J30tQxAkvPY

    ReplyDelete
  5. Είναι χάρισμα κι όλο αυτό που μου γράφεις Κάλλη, κι ο τρόπος που το λες. Που βρίσκεις το θετικό εκεί όπου η ματιά είναι ίσως διαφορετική από τη δική σου.
    Αυτό ξέρεις δείχνει ωραίο άνθρωπο.
    Επίσης ωραίο είναι να ανταλλάσουμε τέτοιες προσωπικές ματιές γιατί κι εγώ με την σειρά μου αγαπώ την μουσική αν μου την υποδείξουν κυρίως.
    Ανταποδίδω τις ευχαριστίες :)

    ωραίο το άκουσμα :)

    ReplyDelete

ερώτηση

  Έχεις δοκιμάσει να κάνεις κάτι που ως τώρα το θεωρούσες αδύνατο για τα δεδομένα σου και να το φέρεις εις πέρας; Τελικά κερδίζει αυτός που ...