Monday, December 31, 2018

παραμονή πρωτοχρονιάς





Καθόμαστε στον καναπέ με τη φίλη μου την Δ. και περιμένουμε να μας σερβίρουν τσάι.  Φωτεινά αστέρια παντού,  επάνω μας,  πίσω μας,  σαν κουρτίνα στα τζάμια,  με προβολή στους τοίχους!  Περιβάλλον λαμπερό και συνάμα ατμοσφαιρικό και cozy.
- Τί έγινε το confiteor το ξεκίνησες;
-  Μπα,  μέσα στις γιορτές συνηθίζω να διαβάζω αστυνομικά και θρίλερ.  Ταιριάζουν με τα χριστούγεννα,  με το τέλος του χρόνου,  την αλλαγή,  την καρδιά του χειμώνα.
-  Μου φαίνεται λίγο δύσκολο το confiteor,  συνέχισα μετά από μια μικρή παύση.
Το τσάι σερβιρίστηκε καφτό,  μαζί του και ένα μικρό πορσελάνινο πιατάκι με διαφόρων ειδών μικρά γλυκάκια.
-  Ξέρεις,  είναι ένα βιβλίο που καθώς το τελειώνεις χαίρεσαι πολύ,  όχι από ανακούφιση,  ουφ τελείωσε,  αλλά από χαρά για όσα σου έμαθε.
-  Χχμμ  κάπως έτσι δεν έχει να κάνει και με τον χρόνο;  ήπια μια γουλιά από το τσάι μου.  Να,  δεν είναι κι ο χρόνος,  ο κάθε χρόνος,  κι όλα μαζί τα χρόνια,  σαν ένα βιβλίο που καθώς το κλείνουμε νιώθουμε ήδη μια μικρή νοσταλγία;  όχι τόσο εξ αιτίας της λύπης που αφήνει μοιραία ένα τέλος αλλά για όλα αυτά που μάθαμε βιώνοντας βήμα προς βήμα τις στιγμές μας,  αυτές τις υπέροχες στιγμές μας,  όρθιοι στις δύσκολες και γελαστοί στις εύκολες; 



Μπορώ να γίνω ευτυχισμένος με τα πιο απλά πράγματα 
και με τα πιο μικρά.. 
Και με τα καθημερινότερα των καθημερινών. 
Μου φτάνει που οι εβδομάδες έχουν Κυριακές. 
Μου φτάνει που τα χρόνια φυλάνε Χριστούγεννα για το τέλος τους. 
[..] 
Που οι χειμώνες έχουν πέτρινα, χιονισμένα σπίτια. 
Που ξέρω ν' ανακαλύπτω τα κρυμμένα πετροράδικα στις κρυψώνες τους. 
Μου φτάνει που μ' αγαπάνε τέσσερις άνθρωποι. 
Πολύ.. 
Μου φτάνει που αγαπάω τέσσερις ανθρώπους. 
Πολύ.. 
Που ξοδεύω τις ανάσες μου μόνο γι' αυτούς. 
Που δεν φοβάμαι να θυμάμαι. 
Που δε με νοιάζει να με θυμούνται. 
Που μπορώ και κλαίω ακόμα. 
Και που τραγουδάω..μερικές φορές.. 
Που υπάρχουν μουσικές που με συναρπάζουν. 
Και ευωδιές που με γοητεύουν... 

Οδυσσέας Ελύτης


Καλή χρονιά,  με όμορφες στιγμές εύχομαι!

10 comments:

  1. Θα ξεκινήσω με ευχές.Καλή χρονιά,με υγεία,ειρήνη και αγάπη.
    Μέσα σε τόσο απλές λέξεις κρύβεται όλη η αλήθεια για την ζώη μας.Πόσο σωστά είναι όλα αυτά που μας εχεις θυμίσει του Οδυσσέα Ελύτη.
    Βέβαια στις μέρες μας προσπαθούν μας αλλάξουν όλα αυτά που ως Έλληνες πιστεύουμε τόσα χρόνια.Τις ευωδιές,την αγάπη,την θρησκεία-πίστη,και όλα οσα ενώνουν.
    Δεν γνωρίζω εαν μένεις Αθήνα ή σε κάποια επαρχιακή πόλη.
    Πιστεύω ότι Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα.
    Και πάλι καλή χρονιά!!!!!
    Μάριος

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γειά σου Μάριε!
      Λίγες ώρες μας απομένουν για να κλείσει άλλος ένας κύκλος, με τα συν του και τα πλην του.
      Θετική σκέψη χρειάζεται. Τα πάντα αλλάζουν και γύρω μας και μέσα μας.
      Ατομικά, ο καθένας μας ας προσπαθήσει να δώσει τον καλύτερο εαυτό του.
      Ξέρω πόσο δύσκολο είναι, αλλά νομίζω πως η προσπάθεια αμοίβεται.
      Τίποτα δεν χάνεται αν εμείς το σεβόμαστε και θέλουμε να το κρατήσουμε, δεν είναι έτσι;

      Καλή χρονιά σου εύχομαι, με υγεία και κάθε ευτυχία!!!
      Σ ευχαριστώ για το πέρασμα!

      Delete
  2. Να ευχηθώ ολόψυχα Καλή χρονιά ! με όλες αυτές τις όμορφες αξίες και τα συναισθήματα που κρατάς στην ψυχή σου. Με υγεία, κοντά στα αγαπημένα σου πρόσωπα, με χαμόγελα και όμορφες στιγμές. Τις ευχές μου.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γιάννη μου χρόνια πολλά, καλά, με υγεία, χρόνια υπέροχα, δημιουργικά, θετική σκέψη και τα καλύτερα είναι αυτά που δεν ζήσαμε ακόμη!
      Ευχές πολλές για σένα και την οικογένεια σου!

      Delete
  3. Νοσταλγία, δε λες τίποτα!

    Να μπορούσες να ξαναζήσεις λίγη ζωή απ' αυτή που έζησες, όπως μπορείς να ξαναδιαβάσεις και το ωραίο βιβλίο που μόλις τελείωσες, ε;

    Τι ωραία ατμόσφαιρα, εκεί, με τη φίλη, στο χουχουλιαροζεστό περιβάλλον, ε; Και τέτοιες στιγμές και πολλές πολλές άλλες να έχεις, Στέλλα, και στο 2019 και πάντα. Καλή χρονιά!

    ΥΓ. Ωραία τα λέει το απόσπασμα, αλλά δεν είναι Ελύτης. Είναι απ' αυτά τα ψευδεπίγραφα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο στο όνομα του Ελύτη.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Οπςςς!!! Την πάτησα δηλαδή παρ' όλο που κάτι μου έλεγε πως δεν θα μπορούσε να Ελύτης, ωστόσο δεν είχα τις γνώσεις για να το αποκλείσω. Πωωω τι παραπλάνηση όλα αυτά τα ''ψεύτικα''!
      Μου άρεσε ωστόσο και μου αρέσει ακόμη.
      Κάθε λέξη του, κάθε γράμμα του και κάθε οξεία υποστηρίζω :)))

      Διονύση μου, καλή χρονιά!!!
      Με υγεία και όπως την επιθυμείς!

      Delete
  4. Υστερα απο πολυυυυ καιρο περασα απο εδω για να αφησω τις ευχες μου .ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με υγεια και ολα τα καλα.Να εισαι παντα καλα!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. χρόνια πολλά Γιάννη μου, καλή χρονιά!!! με υγεία, με χαρά, με ευτυχία!!!

      Delete
  5. Καλή χρονιά, με υγεία, ευτυχία, πολλά χαμόγελα, ωραίες αναγνώσεις και cozy καταστάσεις (τσάι, βιβλία, ταινίες και φυσικά καλή συντροφιά) :)

    ReplyDelete
  6. Καλή χρονιά Φις Άι!
    Σου εύχομαι τα καλύτερα για εφέτος! 🎈

    ReplyDelete

Bonjour

  Τελικά δεν ξέρεις αν ο άλλος είναι εγωιστής ή απλά δεν μπορεί να εκφράσει συναισθήματα.  Γενικότερα,  γνωρίζουμε μόνο όσα μπορούμε να διακ...