Saturday, May 02, 2020

Όταν είδα το αίμα στα ρούχα μου






Το θέμα δεν είναι το πώς νιώθεις,  δικός σου είναι ο χείμμαρος,  καλά κάνεις και νιώθεις!
Το θέμα είναι να μη σε καταπίνει αυτό που νιώθεις.
Να μην είναι οι σκέψεις σου,  η φαντασία σου,  τα συναισθήματα σου πολύ πάνω από σένα!

________


Σου υποσχέθηκα να μη σ' αγαπώ
και, μπροστά στην μεγάλη απόφαση, δείλιασα
Σου υποσχέθηκα πως δε θα γυρίσω και γύρισα
Πως δε θα σε πεθυμήσω ποτέ.
Και σε πεθύμησα
Είχα υποσχεθεί πολλές φορές,
κι άλλες τόσες πως θα παραιτηθώ
Μα δε θυμάμαι ποτέ να παραιτήθηκα
Υποσχέθηκα πράγματα μεγαλύτερα από μένα
Τι θα λένε όλοι
Θα πουν πως τρελάθηκα
Ίσως γράψουν οι εφημερίδες πως αυτοκτόνησα
Σου υποσχέθηκα πως δε θα είμαι πια αδύναμος
Και ήμουνα
Πως δε θα γράψω για τα μάτια σου ποιήματα
Και έγραψα Υποσχέθηκα πως δε θα κάνω πολλά
και, όταν ανακάλυψα πόσο γελοίος ήμουν,
γέλασα
Σου υποσχέθηκα πως θα αδιαφορώ για τα μαλλιά σου
σαν ανεμίζουν μπροστά μου
κι όταν τα είδα στο πεζοδρόμιο απέναντι
φώναξα
Ναι! Φώναξα δυνατά
Σου υποσχέθηκα να μη σκέφτομαι τα μάτια σου
και, σαν τα είδα μπροστά μου να παίζουν με τα αστέρια,
ανέπνευσα
Σου υποσχέθηκα πως δε θα σου γράψω πια γράμματα
και, άθελα μου, έγραψα
Σου υποσχέθηκα πως δε θα έρχομαι εκεί που θα πηγαίνεις
Σαν έμαθα πως σε κάλεσαν σε τραπέζι,
πήγα ακάλεστος
Σου υποσχέθηκα πως δε θα ξανατηλεφωνήσω νύχτα
Δε θα σε σκέφτομαι αν αρρωστήσεις
Δε θα φοβάμαι για σένα
Και δε θα σου στέλνω λουλούδια
Ούτε πια τα χέρια σου θα πεθυμήσω να φιλήσω
Κι όμως, άθελα μου, σε έπαιρνα τηλέφωνο τη νύχτα
και, άθελα μου, σου έστελνα λουλούδια
και φίλησα τα μάτια σου και τον λαιμό σου
ώσπου χόρτασα
Ναι. Υποσχέθηκα πως δε θα κάνω
αυτό και εκείνο και το άλλο
και, όταν ανακάλυψα πόσο γελοίος ήμουν,
γέλασα
Υποσχέθηκα πενήντα φορές στον εαυτό μου πως θα σε σκοτώσω
Όταν είδα το αίμα στα ρούχα μου,
κατάλαβα πως είχα σκοτώσει τον εαυτό μου
Σε παρακαλώ, μη με πάρεις στα σοβαρά
για όσες φορές είχα θυμώσει και φώναξα
για τα ψέματα που είπα
ώστε να κρύψω την τόση αλήθεια
Σου υποσχέθηκα πως σε πέντε λεπτά
θα φύγω
Που να πάω;
Έξω βρέχει
Σε ποιο καφενείο να μπω;
Όλα τα καφενεία της πόλης είναι πια βαρετά
Σε ποια θάλασσα μόνος μου να ταξιδέψω;
Εσύ είσαι όλες μου οι θάλασσες, τα κάστρα και όλο μου το ταξίδι
Μου επιτρέπεις να μείνω εδώ για άλλα δέκα λεπτά
ως να σταματήσει η βροχή;
Σαν φύγουν τα σύννεφα, θα φύγω
Θα φύγω σαν σταματήσουν οι αέρηδες
Μήπως, να με φιλοξενήσεις ως το πρωί; . . ..


Νεζάρ Καμπάνι
Ποιητής από τη Συρία

6 comments:

  1. Πόσοι και πόσοι λαμπεροί καλλιτέχνες και λογοτέχνες υπάρχουν έξω από τα σύνορα της Ευρώπης. Σε χώρες και κοινωνίες που δεν φαντάζεται κανείς. Όπως εδώ ο ποιητής από τη Συρία. Που, χάρη σε σένα, γνωρίζουμε ένα υπέροχο ποίημά του Στέλλα μου, που έρχεται να ανταμώσει με τις δικές σου σκέψεις.
    Σε ευχαριστούμε.
    Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Συμπυκνωμένες τουλίπες ζωής εγώ τα ονομάζω, όπως οι τουλίπες από τον καπνό του τσιγάρου. Κι όμως, εκπνέουν ακριβώς αυτό!

      Delete
    2. Οι έκρυθμες καταστάσεις πάντα ήταν τροφή για την λογοτεχνία και την ποίηση. Τα συναισθήματα πότε με τρυφερότητα και συγκίνηση, πότε με εξάρσεις και ανατροπές αφήνουν να σε αγγίξει ο στίχος. Μήπως όμως αυτό δεν είναι η αγάπη;
      Καλό βράδυ και μια καλύτερη Κυριακή!

      Delete
    3. Καλημέρα Αννίκα μου :)))

      Delete
  2. Ανατρίχιασα με το ποίημα. Μια συνεχόμενη ροή λόγου με τεράστιο όγκο συναισθημάτων.
    Και πόσο δίκιο έχεις Στέλλα μου, σπουδαίο πράγμα να μην σε καταπιεί αυτό που νιώθεις. Έμεινα πολύ σε αυτή την πρόταση σου.
    Σε φιλώ γλυκά. Καλό μήνα!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μαρίνα καλημέρα,
      καλό μήνα :)

      Delete

στα σκοτεινά

  Η ''ζημιά''  είναι πάντα μικρότερη από αυτή που αρχικά και μέσα από τον πανικό μας υπολογίζουμε.  Το κόστος ελαχιστότερο α...